Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

tessii1991 schreef:ik heb ook sinds een jaar een pessoa tuig, vind het super fijn werken
idd zit er een gebruiksaanwijzing bij. eerste keer is het wel ff klungelen met al die touwen enzo maar de 2de keer lukte het me al
en merk je ook tijdens het rijden echt verschil dat hij/zij de achterhand beter/makkelijker gaat gebruiken? Rozanne schreef:Ik heb hem ok bij ooteman gekocht, zonder gebruiksaanwijzing..
Staat er niet 1 online? Of kan iemand hem scannen?
Rozanne schreef:Ik heb hem ok bij ooteman gekocht, zonder gebruiksaanwijzing..
Staat er niet 1 online? Of kan iemand hem scannen?

MISTRAL94 schreef:Ik heb helaas ook geen scanner!
Ik ben echt tevreden over de pessoa. Fijne teugel mijn paarden reageren er ook goed op!
Wel stond ik de eerste keer flink te klieren om de teugel goed bevestigd te krijgen. Ze hadden hem mooi opgerold dus ik was wel even bezig om hem goed op het paard te krijgen maar goed dat is maar eenmalig natuurlijk.

_Linda_ schreef:Ik denk niet dat dan gelijk aan de pessoa ligt??
Goed stelling naar binnen vragen en eventueel je binnentouwtje iets korter maken.
Maar wat ik heb gehoord kwa verhalen is het een erg fijne teugel
Ben dan ook benieuwd hoe de pony's erop gaan reageren!
Ze moeten wel veel harder werken dan met de gewone bijzetteugels. Muizenissen schreef:@ Emaartje:
Het beste kun je je longeerlijn door het bit halen en aan je longeersingel vastmaken, dan kun je haar steeds zachtjes corrigeren. (Ik zou zeker niet de pessoa erg ongelijk in gaan stellen.)

Jordy_ schreef:ik heb er paarden op vooruit zien gaan.
Maar er zijn ook wel gevallen die er geewoon een beetje in hangen en waar t niet zoveel zi heeft dus..
xx