Ben ik nu zo slaapverwekkend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luxor

Ben ik nu zo slaapverwekkend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 14:20

Ik heb geen idee waaraan het ligt,maar sommige pony's kunnen bij mij zo sloom zijn.
Zo was ik eens met school op ponykamp. De pony die ik uit de wei moest halen was gewoon weg niet vooruit te branden. Ik moest hem gewoon meeslepen. Toen werden bij de manege de pony's uitgedeeld en degene die op de pony moest kon hem amper houden omdat hij alle kanten opging behalve de goeie.. Ik stond echt heel stom te kijken.. Was dat nu die slome duikelaar?
Toen ik nog op de manege reed in Ameide heb ik zelfs meegemaakt dat de pony waar ik opreed,bekant stond te slapen. De instructrice stond iets uit te leggen en wij stonden met z'n allen in het midden. De pony waar ik op zat stond gewoon half te pitten. Hangende oortjes, opgetrokken achterbeen, hij stond heerlijk in dromenland.

Ben ik nu zo slaapverwekkend of heeft dit een andere oorzaak??
Omdat ik nu niet meer rij speelt dit probleem niet meer, maar ik vraag me nog steeds af wat dit was/is?

gipsyboy

Re: Ben ik nu zo slaapverwekkend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:23

ik denk dat het gewoon toeval is en die ene pony uit de wei sloom is maar zodra je erop gaat rondvliegt (mischien wat meegemaakt onder het zadel)

denk dat het gewoon toeval is, maar anders ben je mischien gewoon rustgevend, en voelen de paarden zich vertrouwd bij je.

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 14:26

Het was echt heel maf om mee te maken, met die pony. Hij heette trouwens Snelle.

gipsyboy schreef:
denk dat het gewoon toeval is, maar anders ben je mischien gewoon rustgevend, en voelen de paarden zich vertrouwd bij je.

Daar had ik nog niet aangedacht.
Dat klinkt in iedergeval positiever dan slaapverwekkend, want zo voelde dat echt op dat moment.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:27

snelle haha,
ja dat zeg ik mischien heeft die pony een trauma ofzo ergens opgelopen, en is hij aan de hand een mak ding en erop niet.
zo ken ik wel meer paarden.

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 14:29

Dat zou zeker kunnen. Ik ken de pony verder niet, ik was daar drie dagen op ponykamp en kreeg zelf een driejarige toegewezen.
Manege-pony's worden natuurlijk maar aan iedereen "uitgeleent" dus die kunnen van alles meemaken. Ach gut

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:33

Hihi...nou, het is altijd veel beter om een rustige uitstraling naar paarden toe te hebben dan een hele drukke. Daar worden ze helemaal gek van. En de mijne kan ook echt heerlijk gaan staan snurken als ik op iemand moet wachten ofzo. Niks aan te doen, aard van het beestje!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:34

ja.
ik heb trouwens ook een keer zoon manege paard gereden ik vond het een super beest maar niemand durfde erop en gooide heel snel iemand eraf.
op gegeven moment was ik de enige die nog op dat paard reed.
hij deed bij niks, het is ook maar net hoe je ermee omgaat.

nu klink ik net zoals een penny die als enige op een levensgevaarlijk paard durft te rijden Tong uitsteken

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:35

Haha, heel moedig van je Knipoog

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 14:43

Welnee, ik ken zelf ook zo'n "Penny-geval" Knipoog
Zo was er op manege Schakel een pony die konstant in verzet ging en als je echt pech had, liep hij achteruit en trapte alles verrot wat hij kon raken.
Drie keer raden, wie daar op mocht rijden. Clown
De eerste rondjes gingen goed, maar toen stopte hij ineens. Oren plat, bit beetgepakt en strak van de spanning.
Opeens hoor ik overal: Schop hem, sla hem, laat hem lopen!!
Maar ik had zoiets, die pony verzet zich niet voor niks en als ik hem nu in zijn ribben ga schoppen kun je er donder opzeggen dat hij ontploft. Dus ik begon tegen hem te praten, echt onzin zovan: wat is er dan? heb je geen zin meer?
Op een gegeven moment ontspande hij en begon hij uit zichzelf weer te lopen.
Na een aantal lessen bleef het verzet achterwege.. maar na twee van zulke verzetloze-lessen kreeg ik een andere pony aangewezen... Hamer

Laura_Wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:24

haha wel grappig, maar ik denk dat het niet aan jou ligt!
misschien moet je gewoon een keer laten zien dat je de baas bent!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:17

laten zien dat je de baas bent???
in gevecht met een paard gaan heeft geen enkele zin, je kan het beter oplossen met rust, straffen heeft een paard niks aan maar aan belonen wel.
dus gewoon slechte dingen negeren en de goeie dingen uitbundig belonen, dan komt alles goed.
een paard is toch sterker dan jij.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:22

Haha.. ik ken het. Ik heb ook het idee dat alle paarden bij mij de rust zelf worden, naja lui dan!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 09:24

Met rijden heb je ook nog zo iets als een 'voorwaartse zit' of een 'terughoudende zit' (oid)

Sommige mensen stappen op een paard en door hun houding en zit, worden de paarden wakkerder en voorwaartser, terwijl anderen een omgekeerd effect hebben en een paard juist heel erg terug rijden..

Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 08:46

Ow dat wist ik niet.
Ik zal eens foto's uit die tijd opsnorren en posten hier. Misschien kan iemand dan aan mijn zit zien of het daar aan ligt.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:52

Loesje88 schreef:
Met rijden heb je ook nog zo iets als een 'voorwaartse zit' of een 'terughoudende zit' (oid)

Sommige mensen stappen op een paard en door hun houding en zit, worden de paarden wakkerder en voorwaartser, terwijl anderen een omgekeerd effect hebben en een paard juist heel erg terug rijden..

Dit idee heb ik dus zelf ook. Ik probeer er alles aan te doen om keurig te zitten en vooral het paard niet in de weg te zitten, maar ik merk wel dat het bij mij met name is als ik doorzit, hier werk ik dan nu ook heel hard aan.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:46

sommige paarden voelen dat je beginner bent of gevorderd