Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Iddel schreef:En wie heeft goede tips om een grote volte 'mooi' te rijden? Ik begin goed, maar mijn instructrice zegt dat ik te veel stuur met mijn binnenhand en mijn buitenhand te weinig gebruik, maar ik vind het zo moeilijk allemaal..
nu heb ik geleerd om door te draaien.. maar dan niet dmv je binnenhand maar buitenteugel..

gipsyboy schreef:mijn appo denkt ook dat hij soms door de bak heen kan als ik aan het rijden ben.
maar ik rij western met hem en heb altijd losse teugel, hij word gek als ik de teugels strak vast houd. of teugels aanneem
Anya schreef:gipsyboy schreef:mijn appo denkt ook dat hij soms door de bak heen kan als ik aan het rijden ben.
maar ik rij western met hem en heb altijd losse teugel, hij word gek als ik de teugels strak vast houd. of teugels aanneem
huh? Ik rij ook western, mijn oudere merrie op één hand, mijn jonge paard op snaffle bitje.. maar western of dressuur op enig moment moet je opnemen. Strak vasthouden zoals jij omschrijft is bij zowel dressuur als western uit den boze. Loslaten geldt voor allebei.
offtopic: je doet wel heel leuke vrijheidsdressuur dingen