Rechts niet willen wijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Rechts niet willen wijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 19:19

En het antwoord is: Hij zit vast!

Dat is me dus wel duidelijk, we zijn met een nieuwe instructeur er erg goed op aan het werken, het is ook een pak verbeterd, maar het ergste deel is, dat hij helemaal niet ZO stijf is aan de linkerkant dat hij niet naar rechts kan wijken. Want na een half uurtje werken, pakt hij redelijk goed zijn rechtervoltes, maar hij wil echt niet rechts wijken, hij begint dan ook te knarsetanden (ps: gebit is in orde) maar dat doet hij als hij "stress" krijgt, maar ooit moet hij toch "doorzetten" maar na een paar x proberen stop ik er dan toch maar mee, ik wil hem niet onder stress werken. Op links gaat hij nu al redelijk goed! (we zijn wel nog bezig in stap hé).

Hebben jullie tips? En extra links-losmaak-tips buiten voltes
We zitten in de B richting L dus schouderderbinnen/buitenwaarts kunnen we dus nog niet gebruiken Knipoog

Daisies

Re: Rechts niet willen wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:51

Als het voor hem stress wordt zou ik er nog even mee wachten om met het wijken te beginnen, stel hem wat meer in op de voltes. stel hem om de rechte lijn af en toe links in, rechts in. Zet hem iets van de hoefslag, stelling naar binnen, je binnen hand van de hals. Buiten hand druk en druk iets met je binnenbeen, eerst een prikje. Reageerd je paard gestresst? Stop en probeer het volgende keer weer Lachen

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 23:02

ok merci, maar het "stressen" is enkel op wijken naar links (dus met de hals naar rechts buigen) aan de andere kant is het gelijk kinderspel

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:08

Heb je ook al geprobeert om op links vanuit een volte te wijken?

laurentia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:31

voltes vergroten en verkleinen door middel van wijken
kleine stukjes per keer, langzaam uitbouwen.
succfes!!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:33

mijn paard wou eerder ook niet voor het rechterbeen wijken, ging gewoon rechtdoor, en alleen maar rennen,
voor linkerbeen was geen probleem, en deed ze perfect...

bleek dat ik veelste veel aan die voorkant aan het rommelen en regelen was.
Nu ik gewoon lekker achter mijn hand aan rijd, en met mijn benen gaat ook voor het rechterbeen super Lachen

en verder idd in je les oefenen, en overleggen met je instructeur Lachen

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 09:14

magic-lover: dat i is precies wat woest ook doet, op rechts gaat hij alsmaar weglopen voor mijn been, en langs de andere kant weet hij precies wat hij moet doen (min of meer dan toch)

dat van voltes en dan wijken, heb ik eigelijk nog niet aan gedacht, ga het zeker proberen