Pony met één oog.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lordino

Pony met één oog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 20:42

Heey,

Ik rijd sinds kort een manegepony die een jaar geleden zijn rechteroog moest laten verwijderen.
Hij kan alles nog net zo goed als voorheen, alleen loopt hij soms heel erg tegen de bakrand aan als ik linksomrijd, (zijn ooggat zit dan dus aan de bakrand Clown ) Met springen doet hij alles super, terwijl ik juist dacht dat hij nu moeite zou krijgen met afstanden inschatten en diepte zien enzo. maar hij lijkt er geen problemen mee te hebben.

Ik heb nog nooit met hem op vreemd terrein gereden en weet dus ook niet hoe hij dan is. Ik moet als het buitenseizoen is begonnen met hem op concours. Zou dit problemen op kunnen leveren? En hebben jullie misschien tips of ervaringen? Knipoog

Groetjes,

maximee

Re: Pony met één oog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:47

Bij ons op de manege is er ook een pony met een oog en die doet ook ales keurig Lachen.
Ik denk dat het feit van maar een oog hebben geeen problemen zal opleveren op onbekend terein Lachen.
Misschien eventjes kijken of je met de pony naar een andere locatie mag rijden om te kijken hoe die reageerd op een andere omgeving

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:42

Probeer zelf te ontspannen en gewoon te doen zoals altijd. Laat hem met je stem weten dat het goed is.

Het is logisch dat hij tegen de bakrand aanloopt. Probeer dit op te vangen met je buitenbeen.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:47

Gewoon erg ondersteunen met je stem, ik heb ook een tijdje op een paard gereden met 1 blind oog, en die ging 100% voor je als je haar goed ondersteund en veel tegen haar praat.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:57

Op vreemd terrein lijkt me geen probleem, mits de pony genoeg vertrouwen in je heeft en je er op tijd bij bent met haar opvangen ect.

Mijn moeder rijd op onze blindganger (100%, aan 2 kanten) en dat gaat ook prima Knipoog .

(te) Veel praten zou ik niet aanraden.. Hou het liever bij korte woordjes en alleen op de momenten dat het nodig is Knipoog .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 08:23

Je hebt hierover al een topic op WD geopend. Deze kan dus op slot.