paard loopt te diep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lawrence123

paard loopt te diep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 15:39

een nieuw paard bij ons op stal heeft heel erg de neiging te diep te lopen hoe kun je dit het beste oefenen zodat ze wat hogerin gaat lopen?

Vido

Re: paard loopt te diep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:28

Probeer m gewoon met zn neus naar voren te laten lopen, dus zoals hij naast je loopt als hij uit stal komt. Niet neerwaarts, niet rond, maar wel met aanleuning (lichte verbinding/druk op je teugel). Dat is nog moeilijk zat zul je merken... Het ziet er voor je idee misschien niet erg professioneel uit, maar naar 3 maanden heb je een ander paard!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:31

vooral voorwaarts houden, mijn vorige paard had ook die neiging, ik was af en toe bang dat we een koprol zouden maken

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:57

Focus je niet op het aan de teugel lopen. zorg dat je paard nageeft en lengte zoekt, dan komt het 'aan de teugel lopen' vanzelf wel. En geef vooral lengte in teugels en hou je paard voorwaards Ja

Mies_Senda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:58

Vooral je paard goed door laten lopen, lekker voorwaarts. Dan komt ze als het goed is vanzelf omhoog. Het is niet erg als ze dan niet meer mooi 'rond' loopt, dat komt daarna vanzelf.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:00

Goed voor waards lopen is niet altijd de oplossing hoor, mijn paard was heel voorwaards en hoe voorwaardser ik reed hoe dieper hij kroop Lachen Lachen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:06

Karoliefje_ schreef:
Goed voor waards lopen is niet altijd de oplossing hoor, mijn paard was heel voorwaards en hoe voorwaardser ik reed hoe dieper hij kroop Lachen Lachen

Nee true maar het zou wel kunnen helpen toch? Het is lastig tips geven zo van een korte beschrijving

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:35

RT-P

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:37

achterhand actiever maken?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:41

Voorwaarts wordt vaak in de war gehaald met sneller. Het is niet de bedoeling om het paard over z'n tempo te laten lopen. Juist veel tempo-wisselingen en (mede daardoor) de achterhand actiever maken

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:02

Scherper aan je been maken, als je paard meer van achteruit gaat lopen gaat hij vanzelf meer opgericht lopen en krijg je ook meer invloed op de hoofd/hals houding.

lawrence123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:32

het is wel een loperig paard, als ik haar meer ruimte geeft dan zoekt ze omlaag met de neus naar de borst ipv dat ze haar neusje meer uitsteekt. ze is nog wel jong

fifi123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 14:10

dan moet je daar toch in naar voren blijven rijden. geduld hierin hebben, ze zoekt vanzelf je hand wel op succes

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 14:14

Je kunt je misschien ook afvragen, waarom ze te diep loopt.
Misschien heeft er ergens last van, spier en/of wervel bv.

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:29

Unamie
Kan je door al rijdende te trainen dat ze hoger in moeten lopen, die spieren/wervels verbeteren? Of zou het juist "zielig" zijn om een paard wat last zou kunnen hebben van spieren/wervels hoger in proberen te rijden?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:53

Judith29 schreef:
Unamie
Kan je door al rijdende te trainen dat ze hoger in moeten lopen, die spieren/wervels verbeteren? Of zou het juist "zielig" zijn om een paard wat last zou kunnen hebben van spieren/wervels hoger in proberen te rijden?

Strakke spieren en wervelproblemen zijn rijtechnisch niet op te lossen, zelfs niet al je op hoog niveau rijd
Het wordt dan erg moeilijk en pijnlijk voor het paard, en het is ook daarom niet erg eerlijk to je paard
Een paard die los in zijn spieren en wervels is, zal alles veel makkelijker kunnen en het daarom ook doen.
Bovendien ziet het er ook veel "vriendelijker" uit.

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:38

goede tempowisselingen maken, en veel lijntjes maken, achterhand der bij nemen en dan opzich zou die vanzelf iets om hoog moeten komen..

Succes Pling

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:59

probeer zodra je paard te diep loopt, je paard naar voren te rijden en als die normaal loopt gewoon op hetzelfde tempo blijven.. succes

mariiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:19

Zorg er ook voor dat je je handen niet teveel omhoog gaat doen,
houd deze op de plaats of juist wat lager (dit wil niet zeggen dat je dan de mond omlaag gaatduwen, maar gewoon op contact)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:26

Mijn paardje liep eerder ook snel te diep. Ze was nog jong en vond het moeilijk balans te vinden en ze had natuurlijk nog niet zoveel spieren. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van spieren opbouwen en balans/evenwicht vinden voor zon jonkie!
Het gaat bij die van mij heel erg goed, te diep loopt ze bijna nooit meer!
Idd niet teveel focussen op aan de teugel, lekker van achter naar voren rijden en idd scherp aan het been maken.
Gun het wel de tijd als ze nog zo jong is Haha!
succes

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:41

Je kan ook kijken om hem iets voorwaarter te rijden,
Vaak komen ze daardoor ook iets omhoog