rijden op gras

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beau_luna

rijden op gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:26

hallo,

ik heb een vraagje is het mogelijk om te rijden op gras, ik snap dat dat natuurlijk niet kan als het erg heel regent , maar kan het wel als het droog is? met kalkoenen?

gr beau

Amanda_T

Re: rijden op gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:27

Ik vind het rijden op gras zelf altijd erg eng..Hier is het gras nooit goed..Of het is te droog en te glad, of het is te nat en te glad...Het rijden met kalkoenen is evt. een optie, maar het lijkt me niet handig en aan te raden om altijd te gebruiken...

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:54

Als je een paard hebt wat niet op ijzers staat gaat rijden op gras meestal prima. In iedergeval bij mij wel altijd, Juist door de ijzers word het glad voor de paarden.
Veel wedstrijden worden ook gewoon op gras gehouden. Ik neem altijd gewoon kalkoenen mee voor de zekerheid.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:05

Paarden kunnen prima op gras met blote voeten, met ijzers moet je er ff kalkoentjes indraaien. Mijn favoriete bezigheid:P

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:38

ik ben het met lieveli eens, je kan best op gras rijden zolang je maar voorzichtig bent kan er niks kwaad

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:44

Je kan wel op gras rijden, maar ik heb het er vaak ook nooit zo op. Heb maar wat vaak meegemaakt dat er onverwachts kuilen inzaten. Dus ik rijd er altijd eerst gewoon langs en dan kijk ik hoe het gras eruit ziet en zelfs dan moet je nog voorzichtig zijn.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:46

kalkoenen zijn schroeven ? Haha!
De tornooien worden bij ons altijd op gras gehouden dus ja het is mogelijk

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:52

Ik rijd altijd op gras,gaat altijd prima !
Als het té glad is ga ik natuurlijk wel niet rijden,dan ga ik de bos in,wat stappen (A)
Mijn paard heeft ook geen ijzers dus..
Maar natuurlijk moet je ook kijken of het 'vlak' genoeg is,niet zo verstandig om in een hobbelige wei te gaan rijden..(of 1 met veel kuilen)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:55

ik rij ook op gras..
maar ik kijk wel altijd uit..
Laatst bijgewerkt door Steef op 05-02-08 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:56

Ik rij best vaak in het weiland. Als het een poosje droog weer is geweest is de bak erg mul/zwaar, ik ga dan liever het gras op! Voor ijzers maar doe er niet altijd kalkoenen is, paard loopt prima en is nog nooit weg weg gegeleden of wat.
Maar ligt er natuurlijk aan war voor een wei je hebt, zo 1 met los liggende pollen of gaten is minder geschikt!

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:01

Gras is juist het beste ondergrond, ... mits het droog is en geen kuilen en gaten bevat...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:06

Miss_Maya schreef:

Ja er zitten gaten in de ijzers en dan draai je die kalkoenen erin. Heel leuk om te doen op een wedstrijd met een verveeld paard als je zelf strak van de zenuwen staat haha

Ik zou zelf niet zonder kalkoenen in mn ijzers gaan rijden, de kans op uitglijden wordt dan wel groter. Maar als het gras goed droog is...

Lotte91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:30

Ik kan met mijn paard gemakkelijk op gras rijden, maar ze heeft geen ijzers.
Met een paard met ijzers vind ik het eng, dan schuiven ze soms weg

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:33

De bak bij ons is glad grasland, alleen in de winter onberijdbaar Huilen van het lachen
maar in de zomer vind ik het super fijn!
En mijn pony staat niet op ijzers Lachen

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:34

Ik rijd ook altijd op gras, als het veel geregend heeft draai ik er gewoon kalkoenen in, maar als je er vaak op rijdt dan heb je toch een modderpad ipv een graspad hoor Knipoog

Edit : mijn pony heeft vier ijzers op.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:51

MarcoBorsato schreef:
Miss_Maya schreef:

Ja er zitten gaten in de ijzers en dan draai je die kalkoenen erin. Heel leuk om te doen op een wedstrijd met een verveeld paard als je zelf strak van de zenuwen staat haha

Ik zou zelf niet zonder kalkoenen in mn ijzers gaan rijden, de kans op uitglijden wordt dan wel groter. Maar als het gras goed droog is...

Whaha, ik had er ook nog nooit van gehoord:P Hoe zien die dingen eruit?
En hoe duur is het? Niet dat ik het wil kopen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat het is:D

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:54

ik rij met mijn pony al jaren op gras en het gaat altijd goed
ze loopt niet op ijzers en we hebben een `hoog` weiland dus is het bijna nooit echt glad...
volgens mij kan het best als je een pony/paard hebt dat stevig op de benen loopt (niet snel uitglijd)
alleen als het net hard geregend heeft heb je pech....

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:57

Ik rijd hier 's zomers altijd in het weiland. Mijn pony staat op blote voetjes dus kalkoenen heb ik geen last van Knipoog
Het is hetzelfde weiland als waar hij de hele dag loopt, en ik uitmest dus ik controleer het altijd op kuilen Lachen

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:01

Sommige paarden kunnen het makkelijk, andere missen wat stabiliteit en hebben echt kalkoenen/stiften nodig. Mijne stond achter bloot en voor op ijzers zonder inschroefgaatjes (is daar een officieele naam voor?). Bij hem ging dat prima ook op gras, als het niet te nat was, alleen overgang draf-halt ging glijden. Maar daar is hij wel redelijk uitzonderlijk in, hij ging wel sneller tegen de vlakte bij perfecte zandgrond dan andere paarden, om een of andere duistere reden en ook door artrose.

Anke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:11

Je kunt goed op gras rijden Hoor Tong uitsteken

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:12

ik rijd ook 2 x in de week op gras Tong uitsteken

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 02:40

Ik ben geen voorkeur van gras. Zelf 2x onderuit gegaan met rijden. Een keer met vochtig weer, en 1x hartje zomer. Tevens kan je op grasvelden niet altijd de kuilen goed zien waardoor je paard kan struikelen, oké ze lopen ook in de weide, maar toch is rijden op gras in mijn ogen toch anders.

Roobinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:55

Op het gras rijden zelf is geen probleem als het niet te nat is natuurlijk , en als je geen hoefijzers heb is het wat handiger anders moet je weer kalkoenen erin draaien Lachen

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:06

ik reed ook meestal op het gras, geen bak aanwezig hier, dus het was of het gras of het bos in Haha!
gaat prima Lachen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:46

Ik zou zelf niet zonder kalkoenen in mn ijzers gaan rijden, de kans op uitglijden wordt dan wel groter. Maar als het gras goed droog is...[/quote]
Whaha, ik had er ook nog nooit van gehoord:P Hoe zien die dingen eruit?
En hoe duur is het? Niet dat ik het wil kopen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat het is:D[/quote]

Het zijn gewoon een soort ijzeren schroeven, je kan het vergelijken met noppen onder een voetbalschoen, hetzelfde idee.

En het is niet duur en je hebt er de rest van je leven plezier van als je ze niet verliest en IN het zakje houdt naar gebruik:P. Ik verlies ze dus altijd maar ik ben een rommelkont