waarom...hulpteugels e.d.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ipsilonka

Berichten: 5868
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 03:18

Bij ons op wordt nauwelijks tot niet met slof of andere hulpmiddelen gereden. Een paar met martingaal, ik geloof 1 meisje met slof(totaal om de verkeerde reden naar mening) en ik rijd zelf met martingaal of elastiek of helemaal niets! Als ik alleen in de bak ben rijd ik met niets. Dan heb ik prima aandacht en krijg ik hem steeds sneller ontspannen, maar zodra een ander ook in de bak is rent meneer daar zo tegen aan als ik niet op let. Of hij vliegt de bak uit(heb nu gezorgd dat de bak dicht kan!!). Ik heb hem nu drie maanden en ik ga nu steeds meer die HULP teugels afschaffen. Longeren doe ik met dubbele lijnen sinds kort en die trant probeer ik ook door te zetten met rijden(hem rechtrichten dus). Het is een Fjord met een super overontwikkelde onderhals en die probeer ik zoveel mogelijk weg te rijden door hem te laten ontspannen! Ik heb elke week priveles en rijdt hem met een dubbel gebroken watertrens.
En dit klinkt misschien alsof ik geen geduld heb om het rijtechnisch op te lossen, maar het heeft ook te maken met de spieropbouw van je paard. Ik probeer hem zoveel mogelijk door zijn rug te rijden zodat hij die onderhals ontspant en met de boven hals gaat werken. De bedoeling is dat hij ter zijner tijd soepeler wordt en verder heb ik geen doel(qua wedstrijd ofzo) ik wil alleen graag lekker ontspannen met hem rijden. Ik rijd hem dan ook zonder zweep en/of sporen en die heb ik naar mijn mening niet nodig.

NoNeTtE
Berichten: 167
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: ***************

Re: waarom...hulpteugels e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:20

er is niks mis mee met hulpteugels vind ik als je het maar op een goede manier gebruikt ik longeer ook nooit zonder hulpteugels met scherpe bitten vind ik ook dat je gelijk hebt dat vind ik ook bullshit

Anoniem

Re: waarom...hulpteugels e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:22

hoe kom jij aan zo'n oud topic? *kuch* stoft een beetje
Gestart op 08-12-02

En helaas is nog steeds niet anders in die jaren (wat ik ook niet verwacht had)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: waarom...hulpteugels e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:45

runningkawa schreef:
hoe kom jij aan zo'n oud topic? *kuch* stoft een beetje
Gestart op 08-12-02

Zal het even afstoffen en afsluiten

gelieve niet op dergelijk oude topics te reageren.