Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, anders even aan met begeleiding aan de longe.

Sonja schreef:Een paard bokt niet om jou te plagen. Die heeft je wat willen vertellen.
Ook niet in willen buigen 1 kant op doen ze niet om de ruiter te pesten.
Je oplossing ligt dus ik het oplossen van het probleem van het paard, niet in het weer erop klimmen en op z'n mieter slaan zoals door RoseK gesuggereerd wordt.
Sonja schreef:Een paard bokt niet om jou te plagen. Die heeft je wat willen vertellen.
Ook niet in willen buigen 1 kant op doen ze niet om de ruiter te pesten.
Je oplossing ligt dus ik het oplossen van het probleem van het paard, niet in het weer erop klimmen en op z'n mieter slaan zoals door RoseK gesuggereerd wordt.

. Probeer eens goed naar je paard te luisteren voordat je het dier gaat beschuldigen. Grote kans dat het je eigen stomme schuld is dat je er naast lag!ElCid schreef:Haal er eerst maar eens een deskundige bij, bijv. een lesgever en als je die nog niet hebt ga dan maar heel hard op zoek.
Equinecoach schreef:ElCid schreef:Haal er eerst maar eens een deskundige bij, bijv. een lesgever en als je die nog niet hebt ga dan maar heel hard op zoek.
Helaas heeft het merendeel 'deskundige' en lesgevers die ook nog steeds de methode van 'mep het er maar uit' hanteren.
TS, haal er anders een osteophaat o.i.d. bij, ga naar de oorzaak!
. Wat dat betreft is Nederland maar een heel klein ( bekrompen) landje
Dat heeft echt geen zin. De kans is echt groot dat jij iets fout deed.Klara16 schreef:- Voor de mensen die ervan uitgaan dat ik actief aan paardenmishandeling aan het doen ben door linker stelling te vragen op de volte: het gaat hier om een paard dat tot gisteren vlotjes een L-proef liep, dus stelling is echt niet te veel gevraagd hoor.