voeten te veel naar binnen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

voeten te veel naar binnen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 13:43

Hoi,

Tijdens het rijden zitten mijn voeten over het algemeen netjes op hun plaats. Mijn hakken naar beneden en tenen naar binnen...

Alleen lijkt het wel steeds erger te worden. Wanneer ik mijn hakken omlaag doe, gaan ze vaak te ver omlaag. Waardoor ik mijn enkels vast zet. Hier probeer ik enorm op te letten omdat ik hierdoor bijna geen veering meer heb in mijn enkels.

Mijn tenen wijzen naar binnen, waardoor ik op de buitenkant van mijn voeten ga leunen. Maar nu lijkt het wel steeds erger te worden. ''Het leunen op de buitenkant van mijn voeten.'' Een keer tijden de les, ging ik gewoon in mijn beugel, door mijn enkel. (nog nooit eerder gehad)

Ook vandaag, tijdens een strandrit in rengalop.. Het deed gewoon echt zeer. Ik probeerde mijn voeten naar buiten te draaien en op de binnenkant te gaan leunen, maar het lukte gewoon niet..

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen?

Black_White

Re: voeten te veel naar binnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:46

zonder beugels rijden zodat je de steun aan je beugels kwijt raakt is misschien een idee.
Verder misschien je beugels 2 of 3 gaten langer? Het is weer even wennen, en misschien in jou geval ook spier pijn, maar het gaat zeker na een tijdje fijner zitten.

K_im

Re: voeten te veel naar binnen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 13:51

Tijdens de strandrit doe ik mijn beugels liever niet langer, omdat ze dan echt te lang waren. Ook tijdens de gewone les rijd ik met lange beugels. Als ik mijn voeten uit mijn beugels doe, dan hangen mijn beugels vlak boven de onderkant van mijn voet... Als ik ze langer doe dan kom ik er waarschijnlijk niet meer in.

Ik ga het eens proberen, zonder beugels. Dankje!