midgie schreef:Ik zou ook aan het probleem werken en niet zomaar een martingaal er aan doen, hoe is hij aan de hand buiten??
Ben jezelf gespannen en wat doet hij met een andere ruiter erop??
Dit loopt al sinds ze ohz is volgens vorige eigenaren. (ze is nu 18, dus reken maar uit). Ik heb er ook echt zeker wel aan geprobeert te werken met meerdere instructies, grondwerk enz.
Aan de hand is precies hetzelfde.
Ik ben vaak vrij nuchter, ben niet zo snel bang bij/op mijn pony omdat ik puur vertrouwen heb ik haar.
Anderen hebben het ook wel eens geprobeerd, wat geen succes was.
Maar het is gewoon ontzettend jammer dat ik gewoon niet prettig kan buiten rijden omdat ze constant dribbelt op de terugweg (en dat met verkeer is niet z'n leuke combo).
En met dribbelen, bedoel ik mee, nek in de lucht, rug wegdrukken, bit tussen de kiezen (denk dat er wel meer mensen zijn die dit kennen).
Ik heb dressuurmatig geprobeert buiten te rijden, dit resuleert vaak in het op elke manier mogelijk de rug proberen weg te drukken en vervolgens weer het bit tussen de kiezen te nemen.
Galoperen is hetzelfde geval, nek de lucht in, bit tussen de kiezen en dan zo hard mogelijk terug richting stal proberen te galoperen.
Niet prettig nee... Terwijl we allebei zo ontzettend genieten van het buitenrijden, alleen vanwege stalverandering is dat voor mij geen pretje meer. (omdat ik nu eerst een halfuur door het verkeer moet, voorheen niet).