Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mii_Jessica schreef:In de galop dan heel diep gaan zitten
Riss schreef:Als je in galop gaat, laat je hem even galloperen tot dat hij te hard gaat, dan neem je hem weer terug tot dat hij weer in een rustige draf is en laat je hem opnieuw aangalloperen.
Als hij dan gallopeert en hij gaat te hard, dan moet je voltes maken.
Elke keer als hij te hard gaat, op de volte gaan, of terug nemen en weer vanuit een rustige draf aanspringen.
Elke keer als hij te hard gaat rustige kneepjes in de teugels geven.

Pistasche schreef:Goed oefenen, ze heeft er gewoon zin in altijd denk ik. Misschien zit je toch iets te diep dat ze daarom hard gaat. Maar vnadaag ging het rijden heel goed toch?
Joscaa schreef:Op een volte door gaan met galoperen. Niet meteen terug nemen, maar gewoon op de volte rustig door gaan, en niet trekken.
Galop is een vlucht gang voor het paard, dus gaat ie hard, en jij gaat trekken, gaan ze nog harder, want ze gaan vluchten voor het trekken, en dan gaan ze meestal nog harder trekken, waardoor het paard nog harder gaat galoperen. Je fokt elkaar dus op, heeft geen nut.![]()
Ga lekker op een volte draven, spring aan, ga NIET trekken, en doe anders je teugels zo los dat er wat speling in zit, en je geen goed contact heb. Ga rustig op een volte galoperen, zo merken ze dat je ze geen pijn doet, dat je niet gaat trekken. Vanzelf gaan ze ontspannen (iig ontspannener) galoperen, en zullen ze dus ook wat rustiger gaan.![]()
Vooral rustig in het zadel blijven zitten, niet gaan klemmen met je benen, en niet trekken met je teugels, dan komt het vanzelf allemaal goed. (Mits je pony rugpijn heeft!!!)
Pistasche schreef:Ze is 9 jaar, ik zeg het even voor de TS omdat jullie dan nu tips kunnen geven
Edit: Of 7 jaar dat weet ik niet, foutje maar zoveel scheelt het niet gelukkig
Miss_Malfoy schreef:Ok, dat is al niet zo jong meer.
Mischien is ze gewoon fris en moet ze daar even van af?
Laat haar anders van te voren eens lekker gek doen aan de longe, kijk of ze daar rustiger van word. En dan kun je altijd nog gaan kijken of het een rijtechnisch probleem is.