Geen ontspanning?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Geen ontspanning?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 19:47

Ik had vandaag voor het eerst weer les. En op de 1 of andere manier spande ik ontzetten mijn handen en armen waardoor ik niet meegaf en heel streng was in mijn hand voor het paard! Gek genoeg heb ik dit nog nooit eerder gedaan Verward En rijd ik normaal met gewoon ontspannen handen. Ik heb wel eens gelezen om je armen los te schudden maar dit werkt niet. Heeft iemand misschien andere tips?! Ik kan ook niet alles vergeten waar ik mee bezig ben voor de rest anders gaat het paardje me in de zeik nemen en wil ze harder... Ik hoop op een paar goeie tips

Mii_Jessica

Re: Geen ontspanning?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 20:21

niemand>?!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:26

Ik wile r al eerst bij zeggen dat ik nog geen super goede paardrijdster ben maar ik ga toch proberen tips te geven.
Misschien kan je
- enkele oefeningen doen, vb (heel gek) handen op het hoofd en daar proberen te ontspannen..
- gewoon even je teugels los en de handen gewoon over de nek strelen door terwijl zo veel mogenlijk te ontspannen
- daarna teugels zeer los in handen, aslof ze super moe zijn en teugels nog niet ehct vasthouden maar handen nog laten rusten op het zadel / op het paard.
- daarna weer zachtjes in de handen nemen..

* eventueel, als je schrik moest hebben dat je paard gaat lopen kan iemand misschien je paard even vasthouden zodat je niet te streng gaat vasthouden door de schrik..

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:33

Het was waarschijnlijk doordat het de eerste keer was dat je weer les hebt gehad. Volgende keer zal het wel beter gaan, de keer daarna weer wat beter en zo verder. Daar heeft je paardje nu natuurlijk niets aan.
Als oefening ken ik er maar eentje:
Ga gewoon even stappen en hou je armen open, adem een paar keer diep in en uit. Als je les hebt is het niet echt handig, maar probeer het toch zo vaak mogelijk als je het merkt te doen. Niet altijd leuk, maar je paard zal je dankbaar zijn Knipoog

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:41

Wat inderdaad hierboven al is gezegd, het kan ook gewoon foor de 1e keer les komen. Toch weer even wennen, en misschien was je (onbewust?) wat nerveus...
Tips heb ik niet echt voor je. Ik zou er alleen niet te erg op gaan letten de volgende keer bij het rijden. Ken je dat, dat je bijvoorbeeld lekker aan het rijden bent, iemand zegt dat het goed gaat en er goed uit ziet en vanaf dat moment gaat alles fout? Je gaat er dan op letten! Denk dat het hier ook zo een beetje zal werken, zodra jij erop gaat letten dat je gespannen bent gaat het niet minder worden!
Gewoon lekker gaan rijden volgende keer! Komt wel goed Lachen

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 22:39

Okeej Dankjewel Haha! Ga volgende keer gewoon lekker rijden! Haha!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:42

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 08:51

ik denk dat ook maar een kuikentjes ga denken Haha!