2 houdingsprobleempjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

2 houdingsprobleempjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 13:09

Nou ik heb zelfs een aantal punten:

1. ik hou mijn benen er niet netjes aan, ik heb zelfs geprobeerd om sporenriempjes aan men beugel te maken voor t gevoel, maar dit doet gewoon pijn omdat ik dan op de één of andere manier toch mijn benen er probeer vanaf te halen

2. Ik kan niet netjes blijven zitten in galop, ik heb zitlessen gehad en zonder zadel/beugels vind ik het een eitje, maar zodra ik mijn beugels in heb ga ik daar automatisch steun opzoeken, en dit doe ik dan ook nog eens op met mijn tenen waardoor ik mijn hakken op trek.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 31-01-08 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

javospost

Re: 2 houdingsprobleempjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:34

Twee lastige problemen. Heel herkenbaar eigenlijk!
Om mijn benen meer tegen mijn paard te houden, probeer ik wel eens mijn knieen wat minder stijf tegen het zadel te duwen. Door je knieen wat naar buiten te draaien krijg je meer ruimte om je kuit aan te sluiten. Verder is het veren in je enkel essentieel om je beenligging mooi te houden. Dus ook in de galop, niet gaan staan in je beugel maar veren. Benen ontspannen en je hakken als het waren op de grond proberen te zetten.
Ik merk dat ik in de stap mijn houding wel mooi hou maar dat draf en galop moeilijk zijn. aangaloperen vanuit de stap naar galop is voor mji makkelijker, blijf ik beter ind e juiste houding. Voro de rest veel overgangen en steeds weer de goede houding opzoeken. Tegen jezelf alles langslopen. Is mjin beenliggng goed, zit ik rechtop, kuiten eraan, etc.
Les is dan ook erg fijn, aangezien iemand vanaf de grond je nog beter kan corrigeren!
Succes

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 13:39

bij mij is het ook makkelijk om vanuit stap aan te galloperen. Alleen over die benen, ik ontspan mijn benen voor mijn gevoel wel helemaal, mijn instructrice zegt ook wel eens ontspan je benen nou eens, maar meer ontspannen dan ik doe kan niet want ze zijn gewoon volledig ontspannen. Het stomme is dat bij mij met doorzitten ik weer wel perfect zit, mijn benen blijven wel weer een stuk van t paard af maar dan kan ik wel mooi mijn hakken uitdrukken, rug recht houden enz. Het is ook niet dat ik mijn voeten naar buiten draai maar echt mijn benen op de één of andere manier niet echt netjes aan t paard kan houden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 13:57

niemand verder tips Vingers aflikken ik ga zo rijden dus dan kan ik ze gelijk toepassen.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:44

Vraag me niet waarom, maar benen eraan oefen ik door halt te houden, en weg te rijden.
Heb je goedveel je been nodig, en je halthouden gaat er ook op vooruit. Knipoog