Lise81 schreef:Klinkt toch alsof het dressuurmatig niet helemaal in orde is, ze rent namelijk ongevraagd bij je vandaan.
Zorg in elk geval dat je niet gaat drijven tijdens het aanrijden op de hindernis of de balkjes, verwacht een constant tempo.
Leg de balkjes op de volte, en blijf deze volte herhalen. Het is belangrijk om eerst idd naar de ontspanning toe te rijden zodat je hier later in kan gaan schakelen. Dat heb je gewoon nodig als ht hoger word of de lijnen technischer.
Rennen voor de hindernis/balken mag niet, dus rij dan consequent terug evt. halthouden en doe dit ook na die tijd als ze door rent. Voor de balken/hindernis weg draaien ben ik geen fan van. De meeste paarden zijn groot genoeg om over de hindernis heen te stappen of hebben genoeg capaciteit om nog vanuit stilstand over 1 meter heen te springen. Voel je het al ver van te voren aan komen dat ze gaat rennen kan je natuurlijk wel een volte in rijden. Het is vooral het aanleren van rustig en terug ipv vooruit.
Het kost gewoon training en aangezien je haar maar kort rijdt is het ook nog een kwestie van wennen en aanvoelen.
Je hebt privéles dus ik ga er van uit dat je er wel uit komt met je instructeur.
(Waarom je de slof gebruikt en of dit effect heeft is mij trouwens niet helemaal duidelijk).
Dankjewel! Hier zijn we dus inderdaad al mee bezig, maar ik keek gewoon alvast even iets verder vooruit! dmv de slof wordt ze rustiger..en kan ik haar iets beter bij me houden, als ze geen slof om heeft knalt ze haar hoofd om hoog en is het alleen nog maar 'gaan'! Als er geen hindernissen zijn is ze de rust zelve en dressuurmatig wordt ze (bijna) nooit met slof gereden! Ik ga binnenkort ook een aantal lessen volgen van Edwin Klokman, dus we zullen er vast wel uitkomen samen! Ik was gewoon even benieuwd! Ik verwacht ook niet dat het morgen allemaal opeens anders is hoor, maar misschien hadden jullie nog andere ideeen dan mijn instructeur!