Niet durven poepen met rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Niet durven poepen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 19:06

Wij zijn dus gemini aan het inrijden en het is een onzeker bang paardje.Maar hij doet het echt super. Hij krijgt de ruimte om te schrikken zegmaar.Maar staat dan binnen een paar pasjes weer stil.En hij wordt al steeds rustiger/zekerder.
De 1e paar keer moest hij ook poepen met rijden en dan ging hij stilstaan en liep als hij klaar was weer verder.Maar de laatste 3 x wil hij dus weer gaan poepen en dan doet hij zijn staart omhoog..vervolgens vind hij dat eng ? en doet hij zijn staart snel naar beneden tegen zijn kont aan knijpen.En daar schrikt hij zich echt steeds dood van Clown Dan vliegt hij echt een paar gallop sprongen naar voren. Zo liggen er iedere keer een paar mini stukjes mest..Dit doet hij zo een keer of 5 / 6 en dan is alles er schijnbaar uit ofzo en doet hij het niet meer.
Zijn er nog meer paarden die dit hebben? of gehad hebben?
Wat kunnen we het beste doen ? Afstappen lijkt me ook zo wat ?

Blue9

Re: Niet durven poepen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:08

Ik zou echt niet weten hoe dit kan, ik denk een keer geschrokken? Misschien dat als jij gaat staan dat je je benen dan naar achter legt? Dat hij daar van schrikt?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 19:11

Vind het ook raar omdat hij het de 1e keren gewoon in stap deed of hij ging even stilstaan en bleef gewoon rustig.
Ze blijft wel gewoon zitten als hij dit doet..Omdat hij het vaak lopen probeert.Maar als we hem stil laten staan dan schrikt hij ook nog.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:13

Misschien kun je als je merkt dat ie moet poepen hem stil laten staan en hem gerust stellen, zodra hij dan zijn staart omhoog doet hem metteen belonen..

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:29

Mijn paard durfde dat eerst ook niet! Dan schrok ie van de plof van zn eigen mest Clown haha! Hij hield het dus maar op of begon al te mesten als ik aan het zadelen was. Totdat hij het op een dag niet meer kon houden en wel poepte terwijl hij doorliep, toen heeft hij het licht gezien Haha!
Ik zou gewoon doorgaan, er geen aandacht aan besteden. Als hij moet, dan moet ie, het komt vanzelf! Dan krijgt hij in de gaten dat het helemaal zo erg niet is om te poepen terwijl er iemand op zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:59

Dat zijn gewoon zenuwpoepjes. Gewoon negeren, zeker niet afstraffen, maar persoonlijk zou ik 'm er ook niet voor stilzetten. Ik heb de pest aan paarden die geleerd is stil te gaan staan om te mesten. (en ik vind het ook vaak niet eerlijk, want als ze dat dan over een jaar in een proefje doen dan krijgen ze op hun lazer omdat ze niet doorlopen)

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:42

Ik denk ook dat het zenuwen zijn. Je zegt dat je paardje al meer op z'n gemakt begint te voelen en het kan zijn dat die denkt dat die 'moet' maar het m toch niet is.

Rustig verder rijden en als ze echt nodig moeten dan komt het dr echt wel uit Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 11:22

Ik denk dat hij op zich wel moet want er komen steeds een paar stukjes uit...maar dan schiet hij dus ineens een aantal passen in gallop als hij toch zijn staart naar beneden wil doen.en dan gaat hij pas weer stappen. ZO gaat dit een aantal keer tot dat volgens mij alles eruit is Clown

dus jullie zouden gewoon doen of er nix aan de hand is en hem die pasjes gewoon weg laten schieten en niet op reageren ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:27

Yep. Ik zou er helemaal geen aandacht aan besteden, niet positief en niet negatief. Is puur zenuwen denk ik.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:44

Paarden poepen inderdaad meerdere malen als ze wat zenuwachtig zijn. Ik heb wel eens gehoord dat ze dit doen om zo veel mogelijk gewicht kwijt te zijn, zodat als ze er echt vandoor moeten harder kunnen rennen (maar kan ook broodje aap zijn Knipoog )

in ieder geval geen aandacht aan schenken. gewoon lekker doorrijden.
Wees niet te voorzichtig in het rijden, ook al is je paard bang, jij bent degene die het paard moet geruststellen, vaak door gewoon door te gaan en je niet druk te maken over wat je paard doet!

succes!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:47

hahaha had de mijne daar maar een klein beetje last van Haha! . Die van mij scheid onderweg wel keer of 6 a 7. Niet vanwege stress of zo maar bij beweging komt alles lekker op gang zeg maar.

In jouw geval geen idee wat je hier mee aan moet. Misschien proberen door te rijden of er niets raars aan de hand is?