Controle kwijt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Controle kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 19:58

Hooi,

Odiso en ik gaan zondag starten in het l1. In dat proefje moet je ook middengalop laten zien op een volte. Het vertrekken gaat ook gewoon goed maar op een bepaald punt (telkens verschillend) raak ik de controle kwijt. Daarmee bedoel ik dat Odiso zijn neus naar voren steekt en gewoon keihard gaat galloperen. Hebben jullie tips om hem beter terug oid te krijgen. Ik heb morgen les en dan vraag ik het ook maar misschien hadden jullie nog tips.

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen Clown

Kusjes

x_Lys

Re: Controle kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:05

Elise Lachen!
Ik denk dat het goed is om gewoon goed op je kont te zitten. Been gesloten houden. En je hoeft echt maar een klein stukje nog te doen he! Enkele passen namelijk, dus maak het jezelf niet te moeilijk en doe nu gewoon eerst een klein stukje totdat het srtaks beter gaat.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 20:07

Maar na dat kleine stukje gaat hij er dus gewoon vandoor Dromen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:08

Uhm, veel oefenen? En inderdaad beginnen met kleine stukjes..

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 20:09

Het gaat er eigenlijk meer om hoe ik hem terug moet krijgen naar een hand galopje?

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:12

Opsluiten tussen 2 benen, extra diep zitten.
Uitademen (en dit ook werkelijk overdreven doen ! werkt bij mij namelijk ook, doe ik het niet die ik gewoon een diepe uitademingen in me zelf doet die het niet doe ik het hardop laat maar zeggen lukt het wel Tong uitsteken)
En een kleine ophouding Lachen
Ga daar maar is mee oefenen Knipoog en het tochgewoon maar bij 4 passen ofzo houden niet meer dan nodig is!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 06:15

Misschien helpt het als je je buitenbeen beter laat voelen, duidelijker tegen zijn lijf houdt