Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Je bent er misschien even zoet mee maar als ze het galoperen eenmaal door hebben dan vinden ze het super leuk! Ik heb een andere draver gehad die deed niks anders dan galopperen

nou ik ga het proberen Malkesta schreef:De mijne heb ik het geleerd doormiddel van een balkje in de hoek van de bak neer te liggen en eroverheen te springen. Als hij dan in galop valt doorblijven galopperen en als een gek gaan belonenJe bent er misschien even zoet mee maar als ze het galoperen eenmaal door hebben dan vinden ze het super leuk! Ik heb een andere draver gehad die deed niks anders dan galopperen
_Robyn_ schreef:@Hast92
als een paard op de drafbaan gelopen heeft leert hij om niet te galoperen, om dit dus weer aan te leren kost dit veel aanmoediging en geduld, ik denk dat de TS wel weet dat elk paard kan galoperen
Senzafine schreef:Ik bouw bij paarden die moeilijk galopperen altijd eerst een voorwaartse drang op. Ik drijf, maak wat stemgeluiden maar probeer in hetzelfde tempo te blijven draven. Zeker niet snel gaan draven. Wanneer ik voel dat het paard voorwaarts wil hou ik dit gevoel even vast tot in de volgende hoek, leg daar mijn been aan en gebruik wat stemhulpen. Meestal springen ze na een paar keer wel aan.
Miichelllee schreef:hij heeft heel veel spieren omdat hij pas 2 weken van de baan af is.
fransje23 schreef:Senzafine schreef:Ik bouw bij paarden die moeilijk galopperen altijd eerst een voorwaartse drang op. Ik drijf, maak wat stemgeluiden maar probeer in hetzelfde tempo te blijven draven. Zeker niet snel gaan draven. Wanneer ik voel dat het paard voorwaarts wil hou ik dit gevoel even vast tot in de volgende hoek, leg daar mijn been aan en gebruik wat stemhulpen. Meestal springen ze na een paar keer wel aan.
Waren dit ook dravers?
Want vasthouden en voorwaarts rijden zal bij dravers vaak resulteren in een hele harde draf. In de koers worden ze namelijk ook gereden met veel druk op het bit.
Begin eerst met ontspanning zoeken en vinden tijdens het rijden, galop komt later.
Ik heb destijds eerst geoefend aan de longe en vervolgens deze stemhulp ook bij het rijden gebruikt.