Heey!
Ik open een topic hierover, omdat ik momenteel echt even niet meer weet wat mn paard heeft.
Hij is wat ouder (17/18), en heeft al meerdere blessures gehad. Vorig jaar toen ik hem net kocht, werd hij kreupel, en toen is hij lekker een paar maandjes de wei opgeweest.
Van augustus heb ik hem weer naar (een nieuwe) stal gehaald, en ben langzaam aan weer begonnen met rijden.
Een paar maanden daarna begon het alweer minder te gaan.
Ik heb hem toen naar een kliniek meegenomen, om foto's van zijn benen te laten maken.
Zelf dacht ik dat hij voor slecht liep, maar uiteindelijk bleek dus dat het vanuit zijn linkerachterbeen kwam.
Afijn, op de foto's bleek hij goed op zijn gewrichten te zijn, alleen had hij aan alle benen heeeeel licht artrose, niks om me zorgen over te maken.
Wel had hij linksachter in zijn knie, een groeiachterstand van vroeger, maar ook dat zou niet erg zijn...
Tijdje gestapt, en toen toch weer rustig erop geklommen en een beetje gaan stappen, en een rondje draf. Dat ging allemaal weer super!
Nu ben ik weer lekker intensief met hem bezig, maar niet langer dan 3 kwartier hard werken, of wat langer rustig aan. of buitenritjes.
Zodra ik te lang doorrrijd begint hij alweer te kwakkelen op zijn benen.
Het rare is dus dat hij de ene dag super heeft gelopen met rijden! En de dag daarna haal ik hem eruit om te wandelen, en loopt hij weer slecht, de dag daarna weer goed, enz, enz.
Terwijl hij dus soms een dag slecht loopt, is hij de volgende dag weer perfect.
Dus ik ben even ten einde raad..
Ik heb al tig keer gehoord dat hij teugelkreupel zou zijn, maar ik dacht zelf dat dat hele andere 'symptomen' waren?
Nou mag je hem met rijden ook niet in de weg zitten met je handen, je moet hem echt op je been rijden. Zijn achterhand treed er dan onder, en dan is er niks aan de hand.
Doe je dat niet gaat hij slechter lopen.. Dit heeft hij altijd al gehad, en bij bij mensen die echt hard inwerken met hun handen loopt hij dus slecht.
Ikzelf ben juist iets te zacht af en toe, en hij heeft ook nooit slecht gelopen bij mij.
In bakken met slechte ondergrond, loopt hij vaak ook wat slechter. Wat dat betreft is hij dus toch wel gevoelig op zn benen.
Maargoed, ik zou dus graag willen weten/horen hoe anderen hierover denken, en wat jullie mening is?
Ik ben al opzoek naar een goede instructie, die me hiermee kan helpen.
alvast bedankt!
groetjes Naomi