Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
't Is allemaal welkom.
xSwanHeart schreef:Hmm... ik zal eens proberen om veel overgangen te gaan rijden. [Stap > Draf & Draf > Stap].
Een een lange / losse teugel draven kan wel, maar ik heb dan wel weer het probleem
dat hij nogal 'swingt' met z'n hoofd. Dus van links naar rechts zwaaien en slingerend gaan lopen.
Als jullie daar toevallig ook nog oplossingen voor hebben?'t Is allemaal welkom.
Het is trouwens niet een dressuurgereden paard. Hij is beleerd voor de kar, met freestyle rijden
en gewoon engels [voor de recreatie dan]
PetraOo schreef:Hoi Marjolein,
ja helaas ik ken dat probleem. Als je paard verder geen spanning vertoont, probeert die onder de draf uit te komen. Dit heeft zeker een oorzaak. Bij mijn paard Winnetou was het toen een ontsteking in zijn knie (meniscus) en het begin van het einde als rijpaard. Hij liep met dit probleem nog bijna twee jaar, omdat wij alleen maar aan een rij technisch probleem dachten. maar op een dag kwam hij super kreupel uit de les, zijn knie zat helemaal vast. Op een scan is een ontsteking ontdekt. Winni loop nu sinds drie jaar alleen nog maar op het land en geniet zijn leven. tussentijds is die ook al boven de 20, dus dat mag dan ook

'k Zal 't es proberen.