Hée bokkers!
In de winter heb ik altijd problemen met het houden van mijn pony. In de zomer is hij altijd al druk, maar dan gaat het nog wel. Af en toe doet hij dan wel een holletje, maar niets gevaarlijks. In de winter wordt hij alleen totaal anders. Hij krijgt ineens het rare idee dat hij door bomen heen kan, gaat bokken, steigeren en hollen en is niet meer te stoppen. Hij geeft dan ook geen bokjes van vrolijkheid, maar echt hoge, gemene bokken, waarmee hij niet stopt tot je ernaast ligt. Ik weet niet meer hoe ik het op moet lossen, want, hoe voorwaarts ik hem ook rijd, hij luistert er niet naar. Ik heb ook al geprobeerd om hem met een slofteugel te rijden, die dan als een soort noodrem werkt. Deze trek ik dan alleen aan als hij gaat klieren, de rest van de tijd hangt 'ie gewoon los. Ik rijd altijd in het bos, want we hebben geen bak, en ook niet verschrikkelijk veel weiland.
Het probleem komt in ieder geval niet doordat hij 's winters meer op stal staat, want hij gaat iedere dag gewoon van 8 tot 5 naar buiten. Ook zijn er verder geen problemen met het zadel of het hoofdstel, en gebruik ik in de winter geen andere spullen dan in de zomer.
Ik weet gewoon niet meer wat ik ermee aan moet, want in de winter ben ik met mijn pony gewoon levensgevaarlijk. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En zo ja, hoe los je dit op? Ik zie het namelijk niet zitten om hem wéér de hele winter op rust te zetten...
xx Marjolein