Het is een beetje een kromme titel, maar wat ik bedoel is:
Ik heb een 3-5 jarige pony, in juli/augustus ingereden. Hij stond toen op een manege en met zadelmak maken reed ik steeds ongeveer hetzelfde aantal uur. Nu heb ik hem thuis gehaald, omdat hij dan eigenlijk heel de dag in de wei kan.
Het werd winter, en omdat hij was ingereden, dus stap, draf, galop (nog wel zijn moeilijkste gang) kende heeft hij wat meer rust gehad. Met wat meer rust wil ik zeggen dat ik heel af en toe een bosritje maakte. Met het slechte weer ging dit na een tijdje niet meer.
Hij heeft nu ongeveer een maand echt elke dag op de wei gestaan.
Sinds vorige week ben ik weer een keer een half uurtje het bos ingegaan, stappen en beetje draven.
Deze week ben ik naar de manege gegaan waar ik een half uurtje heb gereden, deze keer wel stap, draf, en galop.
Nu is mijn vraag, of het 'slecht' is voor een jong paard dat hij de ene keer wel 2x per week rijd en de andere keer 1 keer in de week? Hij was verder helemaal niet vervelend na de rust en hij liep fijner dan voor de rust.
Vinden jullie dat ik regelmatig moet rijden? ( dus 1 a 2 keer in de week ) of vinden jullie dat ik gewoon een beetje moet afwisselen?