Mijn verzorg fell pony springt altijd in de verkeerde gallop aan. Hij doet dat ook voor de kar. Ook als je binnenstelling neemt en overdreven met je benen doet hij blijft het doen.
Hebben jullie tips?
Groetjes Michelle
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En hij doet het dus ook bij de eigenaar en ook los.
Ik geef me hulpen duidelijk aan en met les krijgen we het ook niet goed.
Morgen ga ik hem weer rijden dus ik zal het proberen.
Dus dit topic mag op slot. upanddown schreef:Klinkt misschien heel tegengesteld, maar spring eens niet met binnenstelling aan. Zelfs een beetje buitenstelling kan geen kwaad. Als je binnenstelling aanneemt kan ie namelijk veel makkelijker over de buitenschouder wegspringen en dat zit ie zo in de verkeerde galop. Als je buitenaanstelling aanneemt kan hij dit praktisch niet doen. En op het verkeerde been lichtrijden wil inderdaad ook wel eens werken.
Bonita_Bon schreef:oei dan moet ik daar weer even tegenin gaan...
Stelling naar binnen = zorgen dat de buitenschouder begrenst is en het paard uitnodigen om naar binnen te kijken, als je dat netjes doet kan je paard tenminste in balans aanspringen in de juiste galop. Als je geen correcte stelling rijd en je binnen hand niet vrijgeeft met aanspringen zou ik even heel goed les nemen ipv buitenstelling te vragen.