Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

roanda schreef:Als je paard goed de rug ontspant, is het geen probleem om door te zitten hoor![]()
Ik neem aan dat je (een Ztje toch!) nog niet zo veel en lang rijd in de week?
Zolang je zelf maar fijn in de beweging mee zit, kan je best stukken doorzitten gaan meenemen hoor
Malenka schreef:waarom zou het niet kunnen? En waarom adviseerd iedereen een klein stukje? Oke, als je zelf niet fatsoenlijk kunt zitten moet je het niet doen. Maar moet je dan uberhaubt wel op zo'n jong paard rijden?
Naar mijn idee is lichtrijden dan net zo belastend voor de paardenrug alleen voel je het zelf niet in je rug...
soofenflo schreef:Ik doe het op mijn 3,5 jarige absoluut niet.
Het gestel is nog niet voldoende ontwikkeld om de klappen op te kunnen vangen. Natuurlijk een bochtje voordat je aan springt in galop kan best.
Maar ik wacht iig totdat mijn dier 5 jaar is voordat ik het doorzitten ga oefenen.
Maikuh schreef:Het lijkt me niet goed om ineens van niks naar een half uur doorzitten te gaan? Of bouw jij dit niet op?
Edit: weet dat jij dit niet zo hebt geformuleerd maar dit is dan meer een vraag vanuit mijn kant.