Paard bokt buiten constant in gallop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iriis_

Paard bokt buiten constant in gallop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 16:14

Ik wil van de zomer heeel graag mijn paard mee nemen op kamp. Daar gaan we dan veel het bos in. Dus ik ben druk aan het oefenen om hem goed bos-mak te maken, wat al aardig lukt. Alleen zit ik nog steeds met de gallop.

Steeds als ik ga galloperen wordt hij een beetje jolig en gaat bokken. Dat vind ik opzich niet heel erg, maar het moet wel een keer stoppen. Want als ik straks in de groep mee naar buiten ga, is het niet fijn voor de rest. Én daarbij moet hij toch gewoon normaal kunnen galloperen?

In de gallop probeer ik nu vooral zijn hoofd omhoog te houden, en ik schreeuw zijn naam als hij wel bokt. Daar reageert hij dan wel eventje op. Maar het werkt niet blijvent.

Hebben jullie misschien een idee hoe ik dit eruit kan krijgen?

Casarell

Re: Paard bokt buiten constant in gallop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:20

Is het toevallig een vosmerrietje???

Ik ken een paard die dat ook deed, zelfs heuvel op ging ze bokken. Was echt een rodeo..
Dit hebben we er echter nooit uit kunnen krijgen, zelfs niet door de mannen die nergens voor terug deinzen..

Normaal gesproken kan een paard niet bokken als hij echt naar voren moet... maar deze merrie presteerde het onder alle omstandigheden.. (geeft hoop he?? Hamer )
Laatst bijgewerkt door Casarell op 22-01-08 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 16:21

femmefatale1 schreef:
Is het toevallig een vosmerrietje???

Ik ken een paard die dat ook deed, zelfs heuvel op ging ze bokken. Was echt een rodeo..
Dit hebben we er echter nooit uit kunnen krijgen, zelfs niet door de mannen die nergens voor terug deinzen..

Neee, het is het paard uit mijn profiel..

Maar heb je enig idee hoe er is geprobeerd om het eruit te krijgen? Bloos

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:26

Ik vind je paard echt een vriendelijk dier om te zien..

Wij zijn er toen maanden mee bezig geweest, ze was verder nl het ideale manegepaardje.. kon leuk lopen, was zeer braaf bij beginners, maar buiten...pfffffffff
Het mocht alleen niet baten, we kregen het er niet uit.., en ze is daarom toch maar verkocht..

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 16:34

femmefatale1 schreef:
Ik vind je paard echt een vriendelijk dier om te zien..

Wij zijn er toen maanden mee bezig geweest, ze was verder nl het ideale manegepaardje.. kon leuk lopen, was zeer braaf bij beginners, maar buiten...pfffffffff
Het mocht alleen niet baten, we kregen het er niet uit.., en ze is daarom toch maar verkocht..

Hij is ook super lief! Hij doet het puur uit joligheid, omdat hij het leuk vind.
Maar naar mijn idee toch ook wel omdat hij galloperen gewoon heel moeilijk vind..
Maar als ik straks op kamp ga, lijkt het me niet zo handig voor degene achter mij.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:37

eerst in de bak gewoon rijden en de galop meenemen, en daarna veeeel buiten rijden en veel oefenen met aanspringen en veel galopperen. Gewoon zorgen dta hij het de normaalste zaak van de wereld gaat vinden..

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:29

ik heb dit probleem ook. ik ben er zo in 2 dagen, 2 keer af gedonderd...... met een hersenschudding als gevolg.....
maar Prins is nog een jong paard met erg veel energie

Ik ben ook hard opzoek naar een oplossing. Hij wil namelijk niet stoppen met galoperen

rmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:19

Ik denk dat je je er niet te druk om moet maken.. Het is wel vervelend, maar als het uit joligheid is houdt het waarschijnlijk na een aantal vreugebokjes ook wel weer op?
Op JT zijn er een hele hoop paarden die een aantal (de een wat meer dan de ander;)) bokken maken.. Maar opzich hoeft dat geen probleem te zijn.
Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden, gewoon flink door galloperen als hij een bok doet, miss idd met zn naam erbij, zodat hij zn energie kwijt kan in zn gallopsprongen ipv zn bokken..

Nouja succes iig!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 21:32

rmej schreef:
Ik denk dat je je er niet te druk om moet maken.. Het is wel vervelend, maar als het uit joligheid is houdt het waarschijnlijk na een aantal vreugebokjes ook wel weer op?
Op JT zijn er een hele hoop paarden die een aantal (de een wat meer dan de ander;)) bokken maken.. Maar opzich hoeft dat geen probleem te zijn.
Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden, gewoon flink door galloperen als hij een bok doet, miss idd met zn naam erbij, zodat hij zn energie kwijt kan in zn gallopsprongen ipv zn bokken..

Nouja succes iig!

Jaa, ik hoop inderdaad dat het niet voor problemen zorgt, omdat je bij reelaer ook wel elkaar in gaat halen enzo Tong uitsteken

Maar hij vind het ook heel moeilijk om vooruit te galloperen, hij gallopeerd een beetje omhoog als het ware. Maar ik zal hem ook wel lekker vaak longeren dat hij de gallop ook wat beter onder de knie krijgt!

Ik denk niet dat het echt problemen zal geven bij reelaer! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:37

Ik weet wel wat iemand deed om de 'snelheid' er uit te krijgen..
op een buitenrit gaan, en op een pad aan galloperen, laat hem lekker gaan, en als hij terug valt moet jij been geven, en dat gewoon een tijdje doen, temminste zo deed iemand die ik ken dat, paard heeft nooit meer zitten racen op een buitenrit Tong uitsteken

Idd, lekker de gallop oefenen aan de longe, vind dat je het erg goed hoe je het probeert op te lossen Lachen

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 21:42

Paulaa_ schreef:
Ik weet wel wat iemand deed om de 'snelheid' er uit te krijgen..
op een buitenrit gaan, en op een pad aan galloperen, laat hem lekker gaan, en als hij terug valt moet jij been geven, en dat gewoon een tijdje doen, temminste zo deed iemand die ik ken dat, paard heeft nooit meer zitten racen op een buitenrit Tong uitsteken

Idd, lekker de gallop oefenen aan de longe, vind dat je het erg goed hoe je het probeert op te lossen Lachen

Jaaa, maar het probleem is een beetje dat de paden veel te kort zijn hier in Almere.. En daarbij, als ik met been kom, gaat hij juist bokken Tong uitsteken Ik denk omdat hij ook niet zo goed begrijpt wat hij nou eigenlijk moet doen. Beetje verwarrend!
Maar iniedergeval, bedankt voor je tips! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:44

Misschien een x naar de Veluwe ofzo Tong uitsteken ? Hmm idd verwarrend! Doet hij het ook in de bak?

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 21:47

Paulaa_ schreef:
Misschien een x naar de Veluwe ofzo Tong uitsteken ? Hmm idd verwarrend! Doet hij het ook in de bak?

Neee, in de bak bokt hij nooit.. Alleen soms naar de zweep. Maar hij is wel erg lastig in de gallop in de bak. Hij sneid de hoeken af, en gallopeerd heel hard, en ruim..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:15

Iriis_ schreef:
Paulaa_ schreef:

Neee, in de bak bokt hij nooit.. Alleen soms naar de zweep. Maar hij is wel erg lastig in de gallop in de bak. Hij sneid de hoeken af, en gallopeerd heel hard, en ruim..

Heb je les? Lachen (Kan ik over heen gelzen hebben) anders raad ik je dat aan Tong uitsteken

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 23:33

Paulaa_ schreef:
Heb je les? Lachen (Kan ik over heen gelzen hebben) anders raad ik je dat aan Tong uitsteken

Jaa, maar hij is nog vrij jong, en vind het moeilijk om zijn evenwicht te vinden. Dus gaat hij door de hoeken heen rennen. Maar het ging nu ook voornamelijk om in het bos rijden.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:38

Als hij in de bak lastig is en hij het lastig vindt om zijn balans te vinden, kan dat ook de reden zijn dat hij buiten bokt.
Dan heeft na namelijk ook geen steun aan de bakrand.

Trouwens, leuk dat je naar het Reelear gaat. Ben er op mijn 16e ook een keer geweest voor trektocht, dat was echt super! (heb toen een paar dagen op Petrie gereden, zij werd toen kreupel en heb uiteindelijk met Paola de trektocht gereden, staan zij er nog?)

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 23:43

Judje schreef:
Als hij in de bak lastig is en hij het lastig vindt om zijn balans te vinden, kan dat ook de reden zijn dat hij buiten bokt.
Dan heeft na namelijk ook geen steun aan de bakrand.

Trouwens, leuk dat je naar het Reelear gaat. Ben er op mijn 16e ook een keer geweest voor trektocht, dat was echt super! (heb toen een paar dagen op Petrie gereden, zij werd toen kreupel en heb uiteindelijk met Paola de trektocht gereden, staan zij er nog?)

Jaaa, dat is het denk ik ook wel inderdaad. Gewoon veel oefenen denk ik, dan komt het hoop ik wel goed!

Petrie niet, maar Paola wel! Wel gaaf dat je op Paola je trektocht hebt mogen rijden, die loopt nu volgens mij geen trektochten meer mee.