In het kort: Ik vind dat ik een slechte houding heb als ik een sprongetje maak, Ik lijk wel een hark en val na de sprong naar voren, ook kan ik m'n benen niet op hun plek houden.. Ik doe erg m'n best maar het lukt gewoon niet.. wie heeft DE tip voor mij?
Ik heb hieronder 2 filmpjes van vanmiddag, voor de duidelijkheid...
De achtergrond info!: Ik heb in april 2007 een serie springlessen gevolgd, daar heb ik eigenlijk weinig commentaar gehad op mijn houding en zit.. wel dat ik goed m'n hakken moet uitdrukken en de tenen iets naar buitendraaien kan helpen om m'n benen op hun plek te houden..
Verder heb ik een halfjaar niet gesprongen en erg weinig gereden omdat we in augsustus bij mijn paard hebben ontdekt dat ze verbening van het hoefkraakbeen heeft...
In januari ben in van stal veranderd, nu kunnen we weer volop trainen. Ik sta op een springstal en met al die hindernissen begint het toch erg te kriebelen.. Ik overleg met de DA kan ik weer gaan springen en kijken wat Dilayla aan kan.
Dilayla is 5,5 jaar en springt vanaf april '07. We hebben vrijdag voor het eerst sinds een half jaar weer een sprongetje gemaakt en vandaag, maandag dus weer..
Ik heb 2 filmpjes uitgekozen waar veel mis in gaat
.. en het lawaai wat je hoort is de regen.. (leve de binnenbak!)Filmpje 1
Bij de eerste sprong valt ze in de verkeerde galop, waardoor ik maar de andere kant op rij, bij de 2e komt het niet super uit waardoor ze wat vreemd springt en ik m'n beugel verlies en bij de 3e kom ik gewoon niet mee, daar heb ik wel vaker last van..
Filmpje 2