pony gaat racen bij buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruikerit

pony gaat racen bij buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 10:57

Hallo,
Ik zit met een probleem:
Mijn 11-jarige pony is ontzettend druk op buitenrit, vooral na de galop is hij bijna niet meer terug te krijg (duurt echt ontzettend lang), ik weet niet goed wat ik moet doen?! Een rustig galopje lukt ook niet, meneer wil alleen maar keihard galloperen. In de stap is hij wel rustig en in de draf behoorlijk sterk, maar nog wel te rijden, bij de galop ben ik de controle volledig kwijt.
Hebben jullie tips voor mij?
xx

8nnemiek

Re: pony gaat racen bij buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:22

Voorlopig niet meer galopperen Knipoog
Ik zou eerst in draf wat gehoorzaamheid trainen.
Rijd je ook in een bak? Hoe is hij daar?

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:51

@MysticTinker
Hij is ook in de bak redelijk snel en sterk in de galop, maar wel gewoon nog echt goed te rijden, in de draf is hij alleen soms wat snel/sterk als hij fris is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:56

Zorgen dat je de galop eerst in de bak al perfect voor elkaar hebt, buiten is altijd al moeilijker.
En de draf ook in de bak veel beter kunt.

Verder buiten helemaal niet meer galoperen, maar voornamelijk stappen.
Tussendoor rustig drafje, word ze sterk, weer gaan stappen. Is ze weer braaf dan pas weer gaan draven.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:59

Ik kon toen we pim net hadden ook niet galloperen met hem. draven was ook erg moeilijk omdat hij bij iedere pas versnelde. maar door inderdaad veel in de bak te trainen is dat sterk verbeter. en eventjes niet meer galloperen buiten. waak er ook voor dat je niet steeds op dezelfde plek dezelfde gang doet want dat gaan ze onthouden waardoor ze ook lastig worden!

ook heb ik toen buiten geoefend. hij moest met een niet te strakke teugel gewoon steeds op mijn tempo rijden. in de zomer gaat dat perfect in de winter iets minder.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:29

Ook buiten je pony hard aan het werk zetten, die van mij is in de bak fijn op mijn zit, maar buiten trekt hij zich niks van me aan en wil hij alleen maar hard. Ik zou gewoon veel overgangen terug rijden, van draf bijv gewoon eens gaan halthouden. Je pony moet leren bij jou te blijven, ook op buitenrit. Bij mijn pony hang ik er buiten altijd een martigaal aan, omdat ik dan net wat meer te zeggen heb.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:01

maakt een martigaal een heel verschil?
Zou een thiedeman ook kunnen helpen?

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:14

Zoals al gezegd, veel stappen, drafjes, overgangen rijden en gehoorzaamheidsoefeningen. Ik train vaak in het bos, is ook nog eens leuker dan in de bak Knipoog

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 10:31

Ok'e, overgangen kan ik zeker eens proberen ja, dank jullie wel

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:02

Je kan ook proberen om buiten een keer voltes te rijden in galop (als daar ruimte voor is) en dan laten galloperen en dan proberen hem rustig te houden.