Hallo allemaal,
Sinds februari rijd ik bitloos met een hoofstel van dr. Cook. Tot 2 maanden geleden is dit altijd goed bevallen. Sinds 2 maanden heb ik hier wat problemen mee en ik wil eigenlijk niet meer terug naar met bit rijden. Mijn paard kan geen constant tempo meer aanhouden. Als ik begin met rijden dan krijgt hij altijd lange teugel en ga ik in de verlichte zit zitten zodat hij zijn rug volledig kan ontspannen. Daarna pak ik de teugels op maat. Ga veel overgangen rijden en figuren zodat hij lekker los wordt. Zogauw hij nageeflijk wordt wordt zijn tempo steeds trager. Net alsof hij zoiets heeft van.... ik heb geen zin om te werken. Dus hij drukt zijn neus er steeds uit. Valt steeds terug in tempo. Wordt soms zelfs heel sloom. Spoor ik hem aan... geen reactie. En zo gaat dat steeds. Ik word er een beetje depri van. Nu heb ik 3 dagen met bit gereden maar dat vind ik toch helemaal niks. Hebben jullie misschien enig idee wat er kan zijn? De dierenarts is vorige week nog geweest en alles was in orde dus.... 2 Maanden geleden kon ik nog goed een Z proef met hem rijden maar nu.... ben ik blij als ik een fatsoenlijke L proef kan rijden.