Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Bij dat paard is het bijvoorbeeld zo dat als je af wilt wenden en je aan je binnenteugel trekt (zonder de buitenkant erbij te houden) het paard letterlijk zijn hoofd en hals naar binnen houd en lekker rechtdoor loopt... het paard loopt dus over de buitenschouder weg. De buitenschouder is niet begrenst. Zodra je je buitenteugel/buitenbeen erbij houd en begrenst, dan is loopt het paard netjes de wending door zonder over de buitenschouder weg te vallen.
) los te laten
.
francescalex schreef:Dus kort samengevat: goed begrenzen met de buitenteugel is heel belangrijk.
. Nu snap je misschien ook dat mensen vaak zeggen dat je een volte op je buitenteugel en buitenbeen moet kunnen sturen, dit heeft alles met het niet sturen aan de binnenteugel en het begrenzen van de buitenkant te maken!
.. je leert er enorm veel van
. francescalex schreef:Beste Zap,
Nog 1 vraagje, wat ik in het begin erg had is dat ik op een volte niet met zijn voor en achterbenen in hetzelfde spoor volgde en net alsof het wijken voor het been was. Ik neem aan dat de oorzaak hiervan eveneens ligt in de begrenzing van de buitenhand..
francescalex schreef:Je hoort ook veel dat je je binnenbeen moet strekken bij een volte of wending. Ben jij hier een voorstander van?
Ik vindt het altijd moeilijk. Ik krijg het paard beter in balans in een volte of wending, wanneer ik meer gewicht zit op mijn buitenzitbeenknobbel.
Hoor graag van je
gr.