Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Marchador schreef:Is het paard medisch in orde?
Misschien dat dit iets voor je is, ik heb dit als volt geleerd op te lossen.
Het paard moet echt aan je been worden en reageren als jij hem vraagt war voorwaardser te gaan.
Veel overgangen en tempowisselingen is een oefening die je zou kunnen doen.
Wat bij mijn pony goed hielp is het volgende ook, reageerd ze niet op mijn been geef ik een klik en een tikje met de zweep er vlak na. Het gevolg is dat ze alleen op mijn klikje al reageerd. Op het moment is ze erg goed aan mijn been. Wel blijf ik de tempowisselingen rijden en en de overgangen rijden om dit te blijven trainen.

PolkaDotAMS schreef:Eigenlijk geef je het antwoord zelf al; het is een jong paard...
Jonge paarden hebben moeite met balans, lijken wel dronken, zeker als het rijtechnisch nog niet helemaal bevestigd is. Jonge paarden zoeken vaak steun aan de bakrand; ga op de binnenhoefslag rijden en rechtstellen. Verwacht echter niet dat je dit zo even oplost...
Door de jonge leeftijd van je paard denk ik dat ze wel eens overvraagd zou kunnen zijn, waarop ze reageert met sloomheid. Hoe vaak rijd je haar? Hoe lang? Voldoende afwisseling? Jonge paarden hebben gewoon wat meer tijd nodig dat wat je vraagt allemaal te verwerken.