bang vooe paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onehorse

bang vooe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 23:56

Ik heb bijna 11 jaar gereden en ik ben nooit bang voor een paard geweest, tot op den duur dat ik bij een africhtingstal ging werken en vaak viel ben ik bang geworden, maar in dasn ook echt alles zoals in de wei zetten -eruit hallen, echt gewoon bang, en daarben ik niet blij mee want ik heb ook handel gedaan een ik wil weer beginnen maar weet niet hoe ?????

onehorse Ach gut

DFromHeaven

Re: bang vooe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:35

zoek een heel braaf paard waar je alle vertrouwen weer op terug krijgt. zodra je op dat paard je angst overwonnen hebt volgd de rest vanzelf Lachen sterkte er mee komt goed!

MaloLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:50

heb je geen vriendin die paard rijd? ga een paar x mee met haar.. zij weet welke paarden wel en niet lief zijn.. zo kun je rustig aan beginnnen met poetsen en wandelen.. zo kun je het rustig opbouwen met een persoon waar je vertrouwen in hebt

Laverda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:59

Is er geen paard dat je in het verleden verzorgd of gereden hebt, dat je vertrouwt? En waar je nu weer naartoe zou kunnen? Anders misschien eens bij een manege vragen of je eens een ouder, betrouwbaar paard mag verzorgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:14

Vooral niet meteen d'r op willen denk ik, maar rustig beginnen met aanhalen, appeltje voeren, misschien eens borstelen etc.
Misschien is er wel een Bokker bij je in de buurt waar je jezelf eens rustig kunt herintroduceren in de paardenstal om eens te zien wat het met je doet, en om te kijken wat je daar mee kunt en wilt?
Als je bij mij in de buurt woont ben je van harte welkom hoor.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:08

zoek een goede begeleider die je hiermee kan helpen. Als je in mijn omgeving woont. Ik heb al vaker mensen hierin begeleid en heb nog wel wat tijd over

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:08

Laverda schreef:
Is er geen paard dat je in het verleden verzorgd of gereden hebt, dat je vertrouwt? En waar je nu weer naartoe zou kunnen? Anders misschien eens bij een manege vragen of je eens een ouder, betrouwbaar paard mag verzorgen?

Je haalt me de woorden uit de mond. Clown
Ik ben een keer gevallen, had daardoor een gebroken arm (mocht dus een maand niet rijden) en 2 ruggenwervels in puin. Heb een half jaar op de braafste beginnerspony gereden. Ik kende hem nog van vroeger, en ik wist dat je op hem alles kan en dat hij echt niet schrikt. Bij hem voelde ik me gewoon op mijn gemak. En zelfs als ik bang werd, dan bleef hij kalm. Toen ik weer wat vertrouwen in mijn eigen kunnen had, ben ik langzaam uit gaan bouwen naar moeilijkere paarden, en tegenwoordig kan ik in rodeo de bak door gaan zonder het kleinste spoortje van angst.

Onehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 16:22

ja bij manege de belle in etten-leur staat er een paard genaamd marina die heb ik jaren lang gereden maar ik kan de lessen niet betalen.

Onehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 16:22

ik ben wel op zoek naar een goede instructuur maar ik heb geen eigen paard

Onehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 16:25

misschien dat jullie een verzorgpaard in omgeving etten-leur weten

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:32

Onehorse schreef:
ja bij manege de belle in etten-leur staat er een paard genaamd marina die heb ik jaren lang gereden maar ik kan de lessen niet betalen.

En als je daar nou eens als een soort stalhulp gaat werken, in ruil voor lessen?
Omgang met brave manegepaarden kan je ook van je angst af helpen.
Of zoek gewoon een bijbaantje. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:49

Ik zou gewoon weer vanaf het begin af aan beginnen, op een manege ofzo Lachen

Onehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 22:59

ja dat zou ik wel kunnen vragen of ik in ruil kan rijden het zijn aardigen mensen dus die xijn misschien wel berijdt te ruilen

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 08:17

Onehorse schreef:
ja dat zou ik wel kunnen vragen of ik in ruil kan rijden het zijn aardigen mensen dus die xijn misschien wel berijdt te ruilen

Ok dat is heel mooi Knipoog

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:54

Ik ben ook 3 jaar geleden opeens bang geworden voor paarden, ik ben er ongeveer twee jaartjes tussenuit gegaan en toen miste ik het zo erg, nu ben ik af en toe nog bang, maar een heel stuk minden. Maar ik denk dat er tussen uit gaan niet echt is wat je zoekt

Onehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 15:16

ja ik ben er ongeveer 10 maamden tussen uit geweest

Ik ben gisteren op de manege geweest en ik had zo veel Zin om te rijden dat is niet normaal; hahahahahaha

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:39

hahaha nou dat is een goed teken dan Knipoog