Neus naar voren met rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viviannev

Neus naar voren met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 20:52

Met rijden heb ik het gevoel dat mijn verzorgpony haar neus erg naar voren steekt. Of ik haar nou door laat lopen of zachter laat draven. Als ze echt in middendraf zit is het wel wat minder, maar omdat ze al niet zo actief is kost het me veel moeite om haar daar steeds in te houden. In galop doet ze dit ook, maar in stap helemaal niet. Als ze voor de kar loopt doet ze dit niet en dan is het zelfs zo dat ze af en toe aan de teugel loopt.

Afbeelding

Deze foto is van alweer een tijdje geleden en was ze nog wat aan de dikke kant, dat is nu minder. Toen trok ze ook steeds haar hoofd naar beneden, maar dat doet ze nu eigenlijk nooit meer.

Alicia2u

Re: Neus naar voren met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:15

Heb je naar de tanden gekeken? en past het bit wel goed? Drukt het niet tegen tanden aan, is het niet te dik, is het niet te dun?
Als je daaruit bent, moet je onder begeleiding van je instructrice leren om van voor wat meer te begrenzen.

applepancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:02

idd. begrenzing , van voren iets opvangen. als je iets meer druk op de teugels legt, gooit hij dan ze hoofd nog verder omhoog? dit zou dan wel pijn in de mond kunnen zijn

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 17:15

Als ik hem meer door laat lopen en wat meer druk op de teugels zet heb ik al snel het idee dat er te veel druk op staat of dat hij in de teugels gaat hangen. Ik heb vanavond les bij de ponyclub met haar en zal het dan eens aan mijn instructrice vragen. Kijken wat die er van zegt. Lachen

jadi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:44

Hoi, heb je al les gehad? Wat zei je instructrice? Je kunt wel wat druk op de teugels zetten ( in combinatie met kuitdruk), maar dan meer in een verhouding van 'los-vast, los-vast', dus geen constante druk, want dan kan hij de spanning niet kwijt en dan gaat hij alleen maar meer aan je hangen. Verder kun je nog wat oefeningen doen om de achterhand te activeren, zodat het zwaartepunt niet meer op de voorhand ligt zeg maar. Denk aan bijvoorbeeld schijnovergangen en voltes openen en sluiten ed.

Eerst maar iig alle medische oorzaken uitsluiten, succes! Lachen

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 07:35

Ik heb het gevraagd en mijn instructrice vertelde dat hij nog wat meer los moet komen in de hals. Dus we zijn nu veel bezig met stelling en voltes rijden in de hoop dat ze wat leniger wordt en wat meer los komt. Vooral voor bij de kaken vindt ze het moeilijk om naar links en rechts te buigen. Heeft iemand misschien nog oefeningen die ik met haar kan doen zodat ze wat los komt in haar hals?

_XxJulxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:36

Wat verder in buigen op een kleine volte,
En zelf je tuigels niet vast houden maar 'luchtig' blijven in je handen

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:46

Probeer hem wat ronder te rijden en dan moet je hem een beetje naar voren drukken met de benen en dan gaat hij mooi rond!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:16

Mijn paardje liep ook met haar hals helemaal naar voren of voor mij voelde het omhoog.
Sinds ik les heb gaat het een stuk beter.
Veel voltes rijden en wendingen, voltes verkleinen, beide handen regelmatig afwisselen. Los zijn in de hand en absoluut niet vastzetten, ophoudingen geven. En naar voren blijven rijden.

Ik dacht dat het me nooit zou lukken, we zijn nog maar net bezig maar zijn al wel met stappen vooruit gegaan.
Gewoon veel blijven oefenen! Heel veel succes Knipoog

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:02

Het is eigenlijk al wel wat verbeterd ten opzichte van de eerste keer dat ik op haar zat nou ik er aan denk. Mijn instructrice vertelde idd ook over het op de kleine volte rijden en verder inbuigen, dat ze daar lekker lenig van wordt. Ik heb donderdag weer les met haar en zal weer veel voltes, wendingen en stelling oefenen. Met haar hals heeft ze niet zo'n problemen, maar net het deel voor de kaak buigt ze wat moeilijk.