Les nemen en onder begeleiding van een instructeur je paard rechtstellen. Zonder ervaring lukt je dat namelijk niet alleen en zal je paard altijd een makkelijke en een moeilijke kant houden.
mijn paard viel ook constant naar binnen het bleek zo te wezen dat ik me been er te lang aan hield misschien doe jij dat ook onbewust dat kan ik hier zo niet zeggen dus ook mijn advies neem eens een les een instructrice kan je zo vertellen waar het probleem ligt
Wat ook zou kunnen is dat je je gewicht aan de buitenkant van het paard brengt.. Een paard loopt weg van de druk.. dus als jij op de rechterhand loopt, breng je gewicht eens wat overdreven naar binnen.. Ga niet overdreven scheefhangen, probeer recht te blijven zitten, maar duw je binnenbeen bewust wat uit.. Veel mensen willen namelijk hun paard 'mee naar buiten trekken'. Ze gaan dan dus richting de bakrand leunen.. maar dan komt er juist meer gewicht op de buitenhand van het paard, waardoor hij naar binnen weg kan lopen (vanwegen die druk)
binnenbeen, buitenteugel lijk mij handiger...verder is dit een rechtricht probleem, of je paard is gewoon niet goed voor je binnenbeen... Probeer eens de volte te openen en te sluiten...
Mijn pony valt ook naar binnen. vooral op de linkerhand. ons probleem is dat hij vast zit.. misgien is dat bij jou ook een probleem. ik rijd veel voltes en slingervoltes met stelling zodat hij losser komt. en ik rijd ook elke dag.(nu even niet ben ziek:( )
door je binnenteugel tegen de hals te brengen begrens je je paard, bij goed afgerichte paardjes kan dit wel helpen, maar dat moet wel in combinatie gebeuren met je gewicht en je been anders zal het paardje gewoon scheef lopen... veel wendingen helpt ook, let wel goed op dat je je wendingen correct rijdt, dus niet alleen maar dat hoofdje ombuigen en de rest er wat laten achter bengelen, probeer het paard mooi om je binnenbeen te wenden. succes!