Ik kan me niet ontspannen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Ik kan me niet ontspannen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 19:33

Hoi

Ik heb een vreselijk probleem!. Ik kan me niet ontspannen als ik op Mirjam rijd. Ik ga dan heel 'opgekropt' en heel gespannen zitten.Heb al veel manieren geprobeerd maar ik blijf gespannen.

Naarmate de les verder gaat dan gaat het wel beter.
Maar ik wil haar in het begin ook ontspannen kunnen rijden.

Laura

DDDDDDD

Re: Ik kan me niet ontspannen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:34

heb je iets meegemaakt met dit paard?
heb je die spanning ook op andere paarden?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:40

Als ik gespannen was ging ik lang instappen met een ontspannen teugeltje, beugels uit, je benen wat langer maken, draaien met je enkels, draaien met je schouders, je hoofd en goed naar je buik ademen. En goed uitademen, bij elke uitademing zak je verder in het zadel. Voorwaarde is wel dat je je vertrouwd voelt op je paard, mocht dat een probleem zijn laat iemand anders er anders naast lopen zodat jij je tijd kan nemen om te ontspannen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 19:41

Itsmy1987 schreef:
heb je iets meegemaakt met dit paard?
heb je die spanning ook op andere paarden?

Nee
Nee op andere paarden en ponies kan ik me wel ontspannen

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:55

hmm... heb eigenlijk geen idee hoe je dit kunt oplossen, ben je misschien bang om te vallen?

ik ben zo nuchter als de pest, als het paard me eraf gooit, dan kan ik gewoon weer erop en me ontspannen, ook al kwam ik niet goed terecht. ik kan het dan gewoon uit mijn hoofd zetten. weet niet of je daar iets aan hebt... misschien denken dat je gewoon lekker wilt gaan rijden zonder spanning...
succes ermee!! hopelijk krijg je hier meer goede tips Knipoog

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 20:01

Itsmy1987 schreef:
hmm... heb eigenlijk geen idee hoe je dit kunt oplossen, ben je misschien bang om te vallen?

ik ben zo nuchter als de pest, als het paard me eraf gooit, dan kan ik gewoon weer erop en me ontspannen, ook al kwam ik niet goed terecht. ik kan het dan gewoon uit mijn hoofd zetten. weet niet of je daar iets aan hebt... misschien denken dat je gewoon lekker wilt gaan rijden zonder spanning...
succes ermee!! hopelijk krijg je hier meer goede tips Knipoog

Dat is het nou juist! Ik ben absoluut niet bang om eraf te vallen. Dan stap ik direct weer op en rij weer verder.

emmy_ramzay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:05

als je in het begin zenuachtig bent kun je een liedje gaan zingen dan ga je vanzelf ontspannen
of een paar keer goed diep doorademen

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:05

dat is in ieder geval al erg fijn!!! Knipoog verder geen idee, sorry

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:35

Ik heb dit ook een beetje. Vooral de laatste paar dagen als ik dan moet opstappen als er anderen in de bak zijn echt dan den kik al nee als ze maar niet weer wegvliegt, want ze is laatst e er vandoor gevlogen zat er net op in volle galop kon geen teugels gebruiken en na een poos pas weer teru en twee dagen later weer.... en dit doet ze alleen met anderen in de bak. Du als ik nu oet opstappen met anderen zoals vrijdag was ik echt heel gespannen en heb ik eerst maar gevraagd of mijn vriendin er eerst op wilde omdat ze er anders van door vliegt door mij waarna ik zel fweer gewoon opstapte er niets gebeurde n ik nog heerlijk heb gereden. Dus volgende keer gewoon weer zelf ontspnnen er weer op.

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:02

Probeer je schouders op te trekken en dan te laten vallen dit hielp bij mij altijd wel. en als het weer terug is gewoon weer doen.

succes

x

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:10

Dit heb ik ook altijd! Dat ik m'n benen, billen en rug heel gespannen hou. Voordeel is dat je mooie strakke benen & kont houdt, maar het is natuurlijk niet zo prettig om steeds gespannen te zitten. Ik probeer dan overdreven ontspannen (als een aardappelzak) te gaan zitten, en steeds ontspannen als een lappenpop op je paard. Als je merkt dat je weer begint aan te spannen, gelijk alles ontspannen. Wat ook helpt is vanaf je tenen naar je hoofd alle spieren aanspannen, en dit herhalen. Dan word je je bewust van je lichaam/spieren. Succes ermee!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 13:01

Ik heb dus vrijdagavond les gehad en dat ging heel goed. Ik was in het begin nog wel een beetje gespannen maar later niet meer!

Tnx voor alle tips!
Laura