Pony zet aan de rechterkant kaak vast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

Pony zet aan de rechterkant kaak vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 17:57

Tenminste.. dat idee heb ik. ^^
Linksom loopt ze prima, netjes buiging en stelling.
Maar rechtsom werkt niet. Ze buigt wel in haar lichaam alleen in haar nek niet.
Nouja, in haar nek nogwel maar richting kaak zit ze volledig vast.
En, ik weet niet hoe ik hier mee moet omgaan. Of ik nou juist die rechterteugel vast moet houden, waardoor ik dus wel die stelling naar rechts heb maar onder volledige spanning.
Of dat ik rechts los moet laten waardoor ik geen stelling heb en ze volledig over de linkerbuitenschouder wegvalt. Ik werk wel altijd met m'n binnenbeen in om de buiging te creeëren maar dit werkt niet om ook de buiging in de hals te krijgen.
What to do? Bloos

Groetjes.

Yourie22

Re: Pony zet aan de rechterkant kaak vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:13

Laat anders haar gebit is nakijken. Kan zijn dat ze last heeft van haken of iets dergelijks. Maar ga niet met volledige spanning rijden dan werkt averrechts.

Groetjes Suus

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:10

Heb je les? Vraag eens aan iemand die er verstand van heeft of die er naar wilt kijken. Die kunnen ZIEN wat er aan de hand is.
In zo'n forum is het een beetje lastig...

SUCCES!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:19

Ik vind het heel knap dat je pony alleen de rechterkant van haar kaak kan vastzetten Clown

Ze zet zich vast in haar hele lichaam, waarschijnlijk is ze gewoon wat scheef, vergelijk het met een banaan. Linksom zijn de spieren aan de binnenkant korter, en buitenkant langer, als je dan rechtsom gaat, moet ze haar korte spieren oprekken. Dat is heel moeilijk voor der.

Kijk even met de zoekfunctie op rechtrichten, er zijn veel topics over met goede tips!

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:44

Longeren kan vaak ook helpen. Een fries die ik rij heeft dat ook gedaan en door middel van longeren met touwtjes heb ik het er zogoed als wel uit gekregen

_XxJulxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:27

Geen van beide..
Ik speel altijd een beetje met de rechter teugel
(dat is ook de kant die mijn paard moeilijk vind, daar is die ook sterker)
Als je zelf gaat vasthouden wordt het alleen maar erger. Dan krijgt het paard zn zin

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:38

ik ga met de tips van splinter mee, vastzetten in de kaak duidt er toch op dat ze wat scheef is in het lichaam.

marleen89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:40

niet gaan vasthouden inderdaad werkt alleen maar averechts ontspannen spelen en erop oefenen met voltes openen sluiten.

Hiddex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:40

Les nemen Lachen

marleen89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:57

les nemen is inderdaad eigenlijk het beste en lesgever kan het je dan uitleggen die zal ook zien wat het probleem is.

DFromHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:39

de mijne had hier oook last van maar bleek aan het gebit te liggen. laat de tandarts een keer kijken en anders de ostheopaat

fairytill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:04

Mijn verzorgpaard heeft dit ook. Linksom gaat het prima, maar rechtsom wordt het moeilijker. Wat hij vooral doet in een volte is kantelen met z'n hoofd ipv stelling. Het probleem zit hem inderdaad in het rechtrichten. Vooral niet rechts vasthouden, maar proberen los te laten. Probeer als je rechtsom gaat eerst stelling links te vragen, als dit soepel gaat probeer dan een volte rechts in te zetten, let wel op dat je je binnenhand niet vastzet. Wordt hij weer strak rechts gewoon weer eerst buitenstelling vragen en wachten tot hij ontspant dan weer proberen. Ik zou hier wel een instructeur/trice bij nemen.