Hallo Bokkers,
Ik zou graag willen weten wat jullie adviezen zijn over het volgende;
Op dit moment lease ik een 6 jarige D-pony merrie genaamd Macho om misschien in de toekomst te kopen. Ik ben er helemaal weg van en wanneer ik haar rijd loopt ze een groot deel erg goed. We passen heel leuk bij elkaar. Maar soms doet ze nog weleens dingen, waarvan ik zou willen weten hoe ik die op de beste manier kan oplossen.
- met opstappen loopt ze (heel rustig) weg, wanneer iemand haar losjes vasthoud gaat het wel maar ze moet het ook zonder leren (soms is er ook niemand om vast te houden). Ik heb geprobeerd om pas op te stappen wanneer ze goed stilstaat maar dan gaat ze er een spelletje van maken en dan staat ze helemaal niet meer stil. Gisteren ben ik vaak op en af gestapt net zolang totdat ze netjes stilstond. Dat ging goed. Is dit de goede manier?
- als ik alleen in de bak aan het rijden ben is ze heel schrikachtig. Ik merk dat dat minder wordt wanneer ik haar goed aan het werk zet. Over 2 weken hebben we een proef dus ik ben heel benieuwd. Weet wat ik hier het beste kan doen?? Meestal kalmeer ik haar.
- Als we lekker aan het rijden zijn en ik haar goed aan het lopen hebt steekt ze soms ineens haar hoofd iets in de lucht en gaat dan harder draven, ze is dan heel sterk. Meestal doet ze dat in een hoek. Als ze dat doet wend ik af en rij ik het stuk opnieuw. Ook op de lange zijdes doet ze het weleens maar dan wend ze ook af. Dan stuur ik haar onmiddelijk terug.
Ik heb het idee dat sommige dingen met uittesten te maken hebben. Want ze loopt verder altijd heel goed en ontspannen.
bedankt!!!