Wat kan ik toch aan mijn onzekerheid doen? Weken soms maanden gaat het goed.. en dan ineens ga ik weer gespannen rijden en ben ik een soort van bang…gewoon vanuit het niets.
Ik heb men paardje nu ruim ander half jaar en het eerste halfjaar dacht ik echt dat ik op haar nooit angstig zou worden, maar toch heb ik nu weer zo’n periode van wel.
Als ze wat kijkerig is durf ik men hand niet te ontspannen en ga ik erg op men binnenhand rijden. Men paard voelt dan mijn spanning en word daarop ook gespannen en gaat dan eerder met me rennen of opzij springen. Ook durf ik linksom minder te rijden als rechtsom omdat ik het idee heb dat ik rechtsom steviger zit. Zodra men paard los is, zover die dat word als ik zo’n bui heb ga ik doorzitten omdat ik ook dan het idee heb dat ik steviger zit.
Nog even ter informatie, het is niet zo dat ik een beginner ben rij immers M2 dressuur met haar.
Ik wil gewoon weer lekker ontspannen kunnen rijden en kunnen oefenen voor de wedstrijdjes, echt weer lekker dressuurmatig bezig zijn…
Ik les iedere week en als ik maar goed word bezig gehouden heb ik er niet zo’n last van, ik heb alleen geen geld om iedere dag te gaan lessen

Met buiten rijden heb ik er totaal geen last van, hoe gekker hoe leuker.. lekker stukje galoperen enz. en als ze dan eens stout is heb ik er helemaal niets van.. maar zodra ik in de bak ben vind ik het maar niks..
Als ik op wedstrijd ben in een binnenbak heb ik er ook geen last van, maar die hebben we thuis niet…
Wie o wie kan helpen of heeft tips..?
Groetjes Linda