Adem in, adem uit...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

swartbeessie

Adem in, adem uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 22:23

Hoi allemaal!

Ik heb een probleempje tijdens het rijden dat er waarschijnlijk langzaam maar zeker in geslopen is...
Ik houdt namelijk, als ik heel geconcentreerd rijdt, mijn adem in! Heel vervelend, want dat heeft zijn neerslag op m'n houding, de ontspannenheid van het paard etc.. En dan heb ik het nog niet eens over het buiten adem raken Tong uitsteken

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem kennen, en of iemand misschien oefeningen of tips heeft.

Alvast bedankt!

polly2

Re: Adem in, adem uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:25

Ja zeker heb ik een tip: zing je favoriete liedje op zulke momenten. Dan adem je vanzelf uit en ontspan je ook vanzelf.

jadi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:42

Ja lastig is dat he? Ik heb het zel ook gehad, maar wat ontzettend bij mij hielp is door je neus inademen en via je mond uitademen, dan ben je wat bewuster bezig met je ademhaling ( zeg maar gerust haast overdreven Lachen ) en merk je het meteen als je je adem per ongeluk inhoudt.

Succes!

Sjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:25

Ik heb er zelf dus ook last van, het is toevallig dat ik het van de week nog hoorde van iemand die tegen me zei: '' Blijf je wel ademen''. Ik ga meestal een liedje zingen . Clown
Of gewoon er op letten, dus heel opvallend en duidelijk in en uit ademen.
Maar de echte oplossing heb ik nog niet gevonden, blijf het topic even volgen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 00:46

ik vergeet het ook altijd. zit altijd te neurien of te fluiten of te zingen als ik aan het rijden ben. dan weet ik zeker dat ik nog adem

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 11:44

Bedankt voor jullie reacties -
Weet iemand toevallig ook ademhalingsoefeningen naast het paard?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:08

Vroeger op zangles had ik wel een paar oefeningen
(wel ver weg gezakt) maar één oefening was dat je voor de spiegel moest gaan staan, en vanuit je borstbeen een denkbeeldig draadje dat naar het plafon ging zodat je houding goed blijft. en dan een hand op je buik en inademen door je neus waarbij je je buik uitzet. (lucht er in buik uit, lucht er uit buik in)

als je door je midden rif adement, wat mensen juist heel vaak doen in gestreste periodes adem je niet goed (voor zingen al helemaal niet) en door je hand op je buik te doen voel je of je goed ademt.

beetje stom uitgelegd, ik snap het in mijn hoofd maar krijg het niet helemaal in letter Lachen

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:30

polly2 schreef:
Ja zeker heb ik een tip: zing je favoriete liedje op zulke momenten. Dan adem je vanzelf uit en ontspan je ook vanzelf.

Haha doe ik ook, dan krijg je soms van die vreemde blikken of mensen die je dan al lachend passeren, maar het helpt en is nog eens leuk ook Haha! .

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:34

aangezien ik niet kan zingen(en dat mij paard niet wou aandoen) ging ik mijn paard vertellen wat ik die dag gedaan heb en vragen hoe zijn dag was. heel dom maar het helpt. gewoon lekker tegen je paard praten dan ga je vanzelf wel ademen.

nu heb ikgeen problemen meer met ademen, maar nog praat ik hele verhalen tegen mijn paard hoor.

Leila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:00

Zing het liedje adem in adem uit van Lisa, Amy &Shelly, of denk aan de tekst. Tong uitsteken

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:40

ik deed dat ook heel vaak, *nu nog steeds beetje* en mijn instructrice zei dan altijd Robin ademen, en dan moest ik diep in ademen en weer diep uitademen. Maar als me instructrice er neit bij is vergeet ik het wel eens. Ik ga dat van liedjes zingen ook maar eens proberen, ik zing eigelijk altijd behalve op het paard, dan ben ik zo geconcentreerd dat ik dat vergeet Tong uitsteken

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 21:45

Hoi!
Fijn om te horen dat ik in ieder geval niet de enige ben Knipoog
Het klinkt zo dom, dat je vergeet te ademen, maar doordat het zo onbewust gaat is het echt moeilijk erop te letten...

marleen89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:49

had er vroeger wel eens last van zeker als ik op een paard zat dat ik spannend vond. nu heb ik er eigenlijk geen last meer van, ben blijkbaar meer ontspannen.