Hoofdschudden en met het bit klapperen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Hoofdschudden en met het bit klapperen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 23:07

Dat doet Monika een beetje, weten jullie wat dit zou kunnen betekenen, ik dacht misschien aan haken op de kiezen???Of misschien moet ik met zachter bitje rijden??? Hebben jullie een idee???Ik laat zoiezo een dierenarts of paardebtandarts komen maar ik maak me een beetje zorgen.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:28

Om je portemonnee te sparen, zou ik eerst een ander bit proberen. Succes.

frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:41

Hoi, Hoi

Loopt ze op dat moment dan ontspannen of gespannen want het kan een vorm van stress zijn.

groetjes
franny

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:34

Mijn paard heeft het ook!!

Ze doet dat als ze haar balans/aanleuning niet kan vinden.
Je moet heel erg rustig in de hand blijven en goed benen.

Groetjes: Corina

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:56

Volgens mij neemt je paardje gewoon geen aanleuning op het bit. Tracht met zacht hand te rijden maar vooral met een stille hand, zodat je paard vertrouwen krijgt in je hand en durft aanleuning te nemen op het bit. In het begin mag je zelfs een beetje met meer druk nemen, zodat het paard uitgenodigd wordt een beetje op het bit te gaan "duwen". Eens ze dat doet probeer je door geven en nemen op 1 teugel (liefst binnenteugel) de druk zo minimaal mogelijk te maken. (Wanneer je iets doet met de handen, vergeet de benen niet !) Zeer belangrijk in zo een geval is een rustige hand. Wanneer de hand onrustig is ligt ook het bit onrustig in de mond van het paard en dat is niet aangenaam, dan krijgen ze schrik om aanleuning te nemen en dan trachten ze op allerlei manieren aan die onrustige bewegingen te ontsnappen. Hoofdschudden en met het bit klapperen kunnen daar één van zijn.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 20:53

Bedankt!!! De dierenarts is geweest, er is niks aan de hand, dr kiezen zijn goed, haar rug is goed, ze heeft geen ontsteking, de dierenarts zei dat het is omdat ze onder het werk uit wil komen, ik moet ook een ander bit nemen, flink trainen, en lessen, ga vanaf volgende week lessen bij rijvereniging.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:02

Goedzo!!!!!

Het is gewoon inderdaad onder het werk uitkomen of niet ontspannen genoeg of geen juiste aanleuning kunnen vinden.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 17:37

Ik heb vandaag gereden, t ging al een stuk beter, ik heb haar wat strenger aan gepakt maar wel met zo min mogelijk druk met mijn handen, wel wat nodig is natuurlijk maar mevrouw komt graag omhoog.
Ik merkte wel met longeren dat ze het afentoe ook doet, en ik had haar bijgezet, maandag komt mn nieuwe bit, hopelijk gaat t dan nog beter!!!
Aurigan, o,ja ze schuimde vandaag ook!!!