Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Melis20 schreef:Als ze bij mij te snel gaan probeer ik ze zo snel mogelijk na de hindernis stil te zetten

Belleza schreef:Ik heb geleerd om er dan in een volte erop af te rijden... Weet niet precies waarom

Sonja schreef:Melis20 schreef:Als ze bij mij te snel gaan probeer ik ze zo snel mogelijk na de hindernis stil te zetten
Wat leert een paard daar van dan?
my thoughts exactly
maar ik ben wel benieuwd naar de visie van Melis20 er op. Belleza schreef:Ik heb geleerd om er dan in een volte erop af te rijden... Weet niet precies waarom
Lielle schreef:het kan wel helpen. Als je een paar keer na een hindernis een overgang rijdt, zijn ze daar al op voorbereid en gaan ze ook voor de sprong al rustiger lopen. Maar persoonlijk zorg ik er liever voor dat je pas aanrijdt als ze ontspannen blijven.
KimberleyCo_ schreef:Maar wat ik altijd zo is soms 3 of 4/5 meter van te voren het paard stil te laten zetten. Je leert het paard niet om te wijgeren. Maar je leert het paard op je te wachten. Je moet het niet te vaak doen want dan doet hij het vanzelf. En ontzettend veel dressuur werk doen. Dat hij leert als jij hem terug rijdt dan ook terug gaat. Heb zelf ook een pony gehad die heel hard op de hindernis af ging. Maar wat ook hielp is een scherper bit. Dan is het zo over. Dat is nodig als hij te sterk word voor de hindernis! Een paard moet ook wel zelf naar een hindernis willen. Maar jij bent de baas tegen over hem. Dus jij bepaald hoe snel hij naar een hindernis gaat! Dus heel veel dressuur werk doen. Tempo werk. Dat is de enigste oplossing of een scherper bit. Maar dat is wel uit nood.
Lielle schreef:het kan wel helpen. Als je een paar keer na een hindernis een overgang rijdt, zijn ze daar al op voorbereid en gaan ze ook voor de sprong al rustiger lopen. Maar persoonlijk zorg ik er liever voor dat je pas aanrijdt als ze ontspannen blijven.