Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

irisssssje schreef:Dit probleem ligt altijd bij de ruiter,

midgie schreef:@ Renee, Zeker is elk paard van nature scheef, net als een mens, maar onze taak is het het paard zo te trainen dat het op een juiste manier de ruiter kan dragen zonder blessures te krijgen en gezond te blijven , er worden zo veel paardjes fout gereden en de gemiddelde leeftijd is nog altijd 7 jaar, en dat is echt een fout van ons mensen.
@ Doerakje, als je een juiste instrutrice zou hebben zou ze jou kunnen vertellen waar het probleem ligt lijkt me ???
Goed dat je het zo hebt uitgelegd. 
irisssssje schreef:Want mijn pony is op links ook veel makkelijker te rijden dan op rechts, maar is niet scheef
irisssssje schreef:Hmm, ja klinkt logisch.
Maar mijn moeder is een gediplomineerd instructrice en ze gaat dan aan de andere kant van de bak staan, in stap en draf is ze kaarsrecht( hals & benen ). Alleen in de galop heeft ze altijd een beetje linker stelling maar is de beenzetting wel recht.
Geen scheve pony dus
doerakje schreef:ik heb al een prima instuctrice... ik wilde alleen graag weten welke oeveningen mense gebruiken voor het recht richten, zo is de afwisseling wat groter dan steeds de zelfde oeveningen van mijn instructie...
Ir111 schreef:irisssssje schreef:Want mijn pony is op links ook veel makkelijker te rijden dan op rechts, maar is niet scheef
Pas als je pony op beide handen even makkelijk is issie recht. In jouw geval is je pony dus (iets?) scheef.

[/quote]