dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 14:02

i zou graag dressuur gaan rijden maar ik hbe geen piste ik kan alleen op buitenrid wat oefenen kan iemand me wat tips geven wat ik dan zoal aan oefeningen kan doen.
men paardje is een draver en nog heel onervaren

Niekoezz

Re: dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:02

Kun je niet een binnenbak huren en les nemen? Of misschien een weiland dichtbij. Denk dan wel aan schroeven met dit weer..

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 14:05

ik heb wel een kleine piste gevonden maar tegen dat ik daar ben is men paardje al moe voor ik hem dan nog iets kan leren

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:07

Is er geen mogelijkheid om met de trailer te gaan o.i.d.?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 14:08

ale het is mijn verzorgpaardje en die man heeft gaan trailer hij heeft er trouwens bang van en van men papa ( die gaat altijd mee rijde mag ik niet in het veld, hij vind het zogezegt zeer slegcht voor het paard. wat natuurlijk niet waar is denk ik

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:09

is er in het bos geen veldje? ik reed wel altijd op een veldje, en dan gewoon dressuur oefeningen daar gaan doen..

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 14:15

ik mag dat niet van men pa die vind dat slegt voor zijn benen ik maak wel veel overgangen en hij kan al wat nageven op de teugel en een beetje wijken toen ik hem dat leerde was hij echt kwaad op me maar ja ik zal wel iets vinden :d toch bedankt voor de tips

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:19

mense wat kun je met je paardje doen als je vader alles slecht vindt? heb je les? want wijken kun je toch niet 1,2,3 zomaar rijden. of heb je veel rij ervaring? is er in de paardenwei geen stuk gras waar je op kunt oefenen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:20

je kunt proberen om in ieder geval gelijk te draven dat ie de zelfde passen maakt tijdens het draven stapen en galoperen. en misschien proberen aan de teugel te rijden en niet aan de teugel trekken dat ie in een korte krul komt... suc6:-)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 14:22

hij kon het al een beetje maar nu gaat het al beter ik had eerst gevraagd voor in de wei te gaan oefenen zoals je zei maar daar zijn te veel putten in en is afgespannen maar ik mag nu eens in de manege gaan rijden in de zomer ik zal zien wat dat gaat geven

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:27

dat duurt nog even. veel succes ermee. ps ben benieuwd naar een rijfoto, heb je die toevallig? Knipoog

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 14:37

nee maar in de zomer zal ik die zeker maken dan zal ik er 1tje naar je sturen

jody_bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:30

Ik ben ook wel benieuwd naar 'n foto,
Ik zou eerst alle basis dingen goed doornemen, en als dat heel goed gaat met wijken ofzo beginnen.!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:36

Toch kun je op een breed pad ook eea. oefenen, al is het niet ideaal. Je kunt bijvoorbeeld geen voltes rijden, maar wel oefenen op het voorwaarts en weer terug rijden (pasje verruimen en weer terug naar basistempo, dit enkele passen en dan weer wegrijden) in alle gangen, of inderdaad een pasje wijken meepakken, netjes halthouden, en als je de ruimte hebt kun je ook geboken lijnen rijden.
Echter kun je dit oefenen als je weet waar je mee bezig bent, of als je ook af en toe les hebt. Dan kun je buiten je "huiswerk" oefenen, en in de les wat afstemmen en eens een proefje oefenen. Kun je je vader er niet van overtuigen om nu alvast af en toe in een manege te gaan rijden, het liefst met les?
Het enigszins nageven is voldoende voor het rijden van een B-proef, dit hoeft nog niet zo precies en constant op de loodlijn te zijn, mag gerust iets ervoor. De oefeningen volgen elkaar niet snel op en als je je paard netjes en beheerst in stap, draf en galop rond kunt sturen (en een enkel pasje kunt laten verruimen) dan kun je ook een B-proef rijden.
Als je echt géén mogelijkheid hebt om in een manege / piste te rijden, dan is het moeilijk om plots in een voor je gevoel erg kleine bak je proef te rijden. In dat geval zou ik wachten tot je wèl hebt kunnen oefenen en les hebt gehad.
Succes ermee.....

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 13:55

maar ik neem les in een manege alleen niet met dat paard

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:56

Je kunt best veel doen op een mooi bospad; overgangen rijden, tempowisselingen, links/rechts inbuigen als voorbereiding op schoudervoor, op een breed pad pasjes wijken.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 13:58

ik ga veel rijden in het veld ale ik bedoel op veldwegjes mar ik ga eens een piste in de buurt zoeken die niet veel kost om te huren