Teugel op 1 "lijn" houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Teugel op 1 "lijn" houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 19:34

Ik vind het lastig om de teugels op maat te houden, er zitten wel blokjes op de teugels dus dan pak ik ze bijvoorbeeld bij het 4e blokje, maar na een tijdje verschuif ik (ongemerkt) hem toch weer en later zit ik dus weer met het probleem dat ze te lang zijn, er elke keer op letten is een handige tip ja, maar vergeet het dus, wie heeft er een andere goede tip?

AH_scim

Re: Teugel op 1 "lijn" houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:34

Henrieke schreef:
Ik vind het lastig om de teugels op maat te houden, er zitten wel blokjes op de teugels dus dan pak ik ze bijvoorbeeld bij het 4e blokje, maar na een tijdje verschuif ik (ongemerkt) hem toch weer en later zit ik dus weer met het probleem dat ze te lang zijn, er elke keer op letten is een handige tip ja, maar vergeet het dus, wie heeft er een andere goede tip?

ik kijk even mee.. ik moet iedere keer weer aanhoren dat ik mijn teugels strakker moet pakken.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:35

Ik weet iemand en die heeft reuma, zij heeft een knoop in de teugel gelegd. Toen ik erop ging merkte ik dat je ze automatisch daar vasthoud en niet verschuift. Probeer het eens!! Lachen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 19:36

dat is ook een goede tip!
Ik heb namelijk de neiging om mijn teugels veelste lang vast te pakken en vooral in de bak kom je hier snel genoeg achter dat je zo niet makkelijk kunt rijden Lachen.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:41

Ja het werkt echt, eerst pakte ik hem iets korter, toen zei ze 'Nee, je moet hem daar pakken, dan kan hij ook zijn hals kwijt en loopt mooier' Dus ik pak hem op die knoop en inderdaad liep hij beter:+

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 19:49

Het gaat er bij mij niet om dat de pony/ het paard niet goed loopt, want dat doen ze wel, maar als ik ze lang heb ziet het er 1) niet uit en 2) je kunt er niet (handig) mee sturen/nagevelijk rijden.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:58

Nee dat snap ik, maar ik pakte haar te kort en toen ik hem goed pakte op die knoop liep ze goed. Daarmee wil ik zeggen dat je precies wist waar je vast moest houden en ook niet langer of korter maakte Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:15

Het helpt ook als je je hand goed dicht houd,en je duimen bovenop en dan lekker meegaat met de beweging.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:53

ik ken dit probleem ook.... moeilijk he? ik heb springteugels en het blokje zit net niet goed om op goede teugel lengte mijn duim achter te zetten, dus schuif ook weleens langer.
Maar hoemeer je paard aan het been komt en verzamelder kan lopen hoe makkelijker het is je teugels de zelfde lengte te houden, want je hebt gewoon minder druk op je teugels.
Ik overweeg dressuurteugels, maar ben dan bang dat ik in het zelfde verval. Maar ik ga kijken naar teugels waar rubber doorheen in gevlochten, daar heb je echt veel meer grip op!

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:09

Ja inderdaad, ik heb precies hetzelfde. Tong uitsteken

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:23

@ Elisa; dat helpt bij mij niet.

Ik rijd ook met springteugels ja, dus ook met die blokjes maar nóg pak ik ze later weer verder vast Verward.