Draai niet vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Draai niet vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 09:55

Hoi,

Der staat al ongeveer zo n topic, maar ik kan niet goed zitten in het zadel!

Nu heb ik denk ik een te groot zadel voor mij, maar heb laatst op een 17.5 zadel gereden en daar
kon ik ook niet lekker op zitten. Wel heb ik een zadel met bijna geen kniewrongen..ik zit dus niet "vast" en het is wel gewoon een dressuurzadel.
Ik heb steeds dat ik moet gaan verzitten...net zoals in een stoel eigelijk. Iedere keer moet ik effe gaan "goed zitten" en me benen weer opnieuw goed aan leggen. Heel irritant vooral als je les heb!

Nou heb ik gewoon even geen geld voor een nieuw zadel dus moet het voorlopig met dit zadel doen!

Iemand misschien tips?

Ps: met me lesgeefster heb ik het er niet echt over gehad ja dat het zadel te groot voor mij is.

Alicia2u

Re: Draai niet vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:55

Misschien eens met de zadelmaker overleggen. Het kan namelijk zijn dat je met een paar kleine aanpassingen veel beter gaat zitten. Anders kan hij je in ieder geval een kostenplaatje geven, waarschijnlijk heeft hij wel een tweedehands zadel dat je wel past en misschien kun je je oude zadel inruilen. Zo weet je in elk geval waar je aan toe bent. Blijf je namelijk lang met een slecht passend zadel rijden, heb je grote kans dat je zelf rugklachten krijgt.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 11:15

Nee ik wil dit zadel liever houden omdat het op me paard perfect lig! En anders een splinter nieuw zadel! Maar toch bedankt!
Ik kan het natuurlijk altijd overwegen natuurlijk om er even na te laten kijken voor mij. Maar het is niet een super diep zadel, wel heb ik hem oplaten vullen en dat scheeld wel iets.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:19

Een zadelmaker kan ook aanpassingen maken voor jou: verstellen van de kniewrongen en de beugelhaken naar voor of naar achteren plaatsen.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 11:29

Het is echt het zit gedeelte, ik schuif maar dat komt dus waarschijnlijk omdat de zitting (weet effe de term niet) te groot is.

Gezelligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:55

Maar als de zitting dan te groot is zul je toch echt een kleinere zitting nodig hebben. Daar kun je hoog of laag om springen, te groot is te groot. Misschien is een bontje voor over de zitting van het zadel wel een idee?

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 13:00

Ik heb een bontje liggen, doe hem vanavond er om heen!! Wilde heb eigelijk bewaren voor lange ritten Knipoog Maar ik weet dat ik een nieuw zadel nodig heb voor mij! maar goed heb nu even niet het geld er voor!