Ik heb niet heel veel ervaring met kreupele paarden maar mijn gevoel zei dat het niet een "echte" kreupelheid was. Ik heb er nog 2 seconden op gezeten om hem even nog wat recht te laten draven maar iets meer nageeflijk, toen hobbelde hij ook wel maar niet heel erg maar ik heb ook nog maar 2 keer op dat paard gezeten dus echt mooi aan de teugel liep hij toen ook niet.
Toen gekeken hoe het aan de hand was, duidelijk veel minder maar hij bewoog na een tijdje zn hoofd wel nog.
We hebben even wat gepraat en ze vertelde dat dit nu de 3e keer in korte tijd was dat hij dit liet zien. Haar vorige instructice (waar ze niet over te spreken was) had ook ooit eens de term teugelkreupel laten vallen en toen ze dat vertelde had ik al zoiets van ha ik ben toch nog niet zo vreemd!
Ze vertelde ook dat hij het aan de longeerlijn niet laat zien en ik zag hem ook vrolijk stappen.
Nu dus mijn/ons probleem. Hoe kun je nou duidelijk zien of het een echte kreupelheid is of dat het teugelkreupel is. En ik dacht bij teugelkreupelheid dat het was als je de teugels aannam dat het ontstond maar hier wordt juist met losse teugels gereden. Als ik het nu zo zag zou ik adviseren om het paard meer voorwaarts te rijden, veel overgangen enzo, van voor ook beetje oppakken. Toen we veel overgangen reden was er ook weinig te zien.
Maar aan de andere kant durven we het niet aan om nu door te rijden omdat het wellicht dus wel echt iets is. Moeilijk, moeilijk! Iemand een advies of tips?
Trouwens de wedstrijd van vrijdag gaan we dus niet op dit paardje meer doen natuurlijk