Dit keer zit ík niet met een probleem, maar mijn zusje.. Sinds kort rijd zei wat vaker op mijn o zo trouwe knollie, Trana. Ze rijd dan samen met mij (op Beauty, die sinds kort is ingereden) en mijn moeder (op de blinde, Skipta).. Het probleem is dat ze zo ontzettend 'bang' is dat ze een beetje verkrampt, en een verkeerde houding aanneemt.. Nu heb ik de laatste 3 jaar alleen op Trana gereden, en haar zoveel mogelijk op zit ect. leren reageren, maar aangezien mijn zusje dus maar vanalles doet, verkrampt, in de mond gaat zitten ect. weet mijn arme muts niet meer wat ze moet doen
. Dan spelen er ook nog dingen mee dat wij alleen buiten rijden (geen bak beschikbaar) én dat Beauty ontzettend hyper is en Trana het niet kan hebben dat ze wordt ingehaald oid.. Maargoed, dit alles maakt mijn zusje dus onzeker en nu word het eigenlijk alleen nog maar erger.. Dat denk ik tenmiste.
Zijn er misschien tips om haar méér zelfvertrouwen te laten krijgen in de pony? De pony is echt een perfecte kinderpony, je moet alleen weten wat je doet en duidelijk zijn. Mijn zusje is trouwens nog maar 9 jaar, ze rijd ook bij een manege waar ze les krijgt (nog niet echt zelfstandig, nog achter elkaar aan rijden enz.) Ik vind het dus ook nog niet gek dat ze zo weinig zelfvertrouwen heeft, maar ik wil er wel graag wat aan doen
(en dat hoeft niet in een paar maanden hoor).Iemand?

Desnoods klik je een longeerlijn aan de pony en loop je er dan buiten naast terwijl je zusje op de pony zit of laat je haar op de pony in de bak rijden terwijl jij in het midden staat met de longeerlijn aan je pony. Laat haar dan oefeningen doen als de oren van de pony aanraken, de staart van de pony aanraken, haar tenen aanraken etc. Leg haar ook uit op welke hulpen de pony goed reageert. Gewoon rustig aan doen en stapje voor stapje opbouwen als ze daar klaar voor lijkt te zijn en dan komt het helemaal goed.
(door buiten met de longe te rijden enz.).
).