Ik heb een Argentijnse Criollo en zoals jullie miss. al weten worden die in Argentinië in het wild gevangen, 'zadelmak' voor zover ze zadelmak zijn gemaakt, en op een schip naar Italië gezet. Toen hij voor het eerst in Nederland was, was er geen land met hem te bezijlen...
uiteindelijk heb ik hem een half jaar op 'proef' genomen en hem daarna gekocht. Ik rij hem nu dus al ongeveer 1.5 jaar (I) maar het probleem is, als er iets 'gebeurd' is hij heel snel zijn vertrouwen in je kwijt (hij is mishandeld) toen ik hem net had, is hij op het strand op hol geslagen en bijna een kind omvergereden
daarna duurde het 3mnd. werken en trainen, grondwerk ed. voordat ik weer met hem naar buiten kon.....Nu ben ik dus een poosje geleden heel erg hard in een sloot gevallen met hem
hij sloeg op hol, draaide om, wilde terug naar stal rennen, maar ik zei dat dat nie mocht en toen belandde we dus in een sloot, allebij kopje onder en hij op zn zij
In de les en de bak gaat het wel goed met rijden, of ik nou met een show, corectional, snaffle of curb bit rij.... maar als ik weer naar buiten ga, gaat hij weer erg druk doen enzo..
Hebben jullie daar ervaring mee, of wat doen jullie daar tegen?
Ik raak het namenlijk nog al zat, dat telkens als er wat gebeurt dat het dan weer zo lang duurt voordat hij weer 'normaal' kan doen....
Btw, in de les loopt hij gwn erg goed, makkelijk op 1hand, losse teugel en (ook gwn met D-Snaffle) spinnen gaat ook redelijk goed
(voor degene die het nie weten 'Western!!
' )
Dus ik vind het een beetje vreemd..