Stilstaan en niet verder willen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

traan_beauty

Stilstaan en niet verder willen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 19:15

Mijn probleem is dus dat mijn harige monster de (heen)weg stil gaat staan bij de inham van de wei die naar ons huis leid. Ze is dan echt niet voorwaarts te krijgen met mijn benen. En gewoon ontspannend stilzitten, wachtend tot ze wil gaan bewegen en dan aan te sporen had in het begin wel nut (de eerste 2x dat ik alleen ging rijden), maar nu vertikt ze het gewoon om voorbij het inhammetje te gaan lopen. Ik stap dan maar af en loop de hele (heen)weg dan maar.. Dan is ze weer zo braaf als een lammetje, loopt ze netjes achter mij en reageert ze goed op mijn stem. Aan het einde van de weg draai ik haar om en stap ik op. Dan reageert ze weer goed op mijn hulpen, doet alles wat ik vraag ect.

Ik moet erbij zeggen dat dit monstertje pas sinds een aantal weken weer thuis is. Die weken heb ik met mijn moeder, die op onze andere pony ging, samen gereden.. Dat was allemaal geen probleem.

Maargoed, ik weet dus niet wat ik anders zou kunnen doen dan dat ik gewoon af stap, er pas op klim als ik terug ga en dat langzaam opbouwen..
Ik wil morgen wel via een andere weg gaan, kijken of ze dan wel normaal gaat lopen (ik vermoed van wel), maar ik wil ook langs het inhammetje kunnen rijden.. Knipoog .

Ook kan ik de volgende keren wel even iemand mee vragen die haar dat stukje even voorwaarts wil leiden.. Maar ik vraag me af of ze het dan wel gaat doen als ik alleen ben Nagelbijten / Gniffelen .

Een lang verhaal, maar ik hoop dat jullie mijn probleem zo een beetje snappen Sigaar .

Waratje

Re: Stilstaan en niet verder willen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:04

Klinkt alsof de pony niet alleen weg durft. Als je ernaast loopt ben je duidelijker aanwezig voor je pony dan wanneer je erop zit.
Ga samen met een ander paard op pad, of een vriendin op de fiets, zodat je pony meer vertrouwt raakt met de omgeving en wat zekerder wordt. Als je alleen bent, ga gewoon wandelen en stap ergens onderweg eens op en kijk wat er gebeurt. Geef het wat tijd Knipoog

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 09:46

Het kan kloppen.. Maar dan snap ik niet waarom ze de terug weg wel gewoon lekker alles doet. Voor de rest lijkt ze zo ontzettend ontspannen..

Maar ik ga het de eerste tijd wel zo proberen.. Óf gewoon later opstappen of met iemand mee gaan Lachen .

Bedankt voor de reactie..

Iemand anders nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:48

Op de terugweg ga je richting stal, dat is echt iets totaal anders voor een paard.
Gewoon rustig oppakken, eerlijk maar consequent. Inderdaad in eerste instantie evt. met een hulp van een ander paard of bv iemand op de fiets, maar zelf wel steeds doortastender te werk gaan en de hulp gewoon afbouwen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 13:14

Oké, bedankt Lachen .

Wie weet lukt het over een paar weken zonder hulp Lachen .