Ik vind niet dat je gelijk de fysio erbij moet roepen, rijtechnisch kun je, onder begeleiding (ik weet niet of en van wie je les hebt?) zelf ook heel veel oplossen. Jou paard klinkt inderdaad scheef, vorig jaar heb ik hetzelfde probleem gehad, mijn paard wou links niet aannemen en ik stootte links af, wat het probleem dus alleen maar verergerde, hierdoor had ik links en rechts ongelijke druk op de teugels. Het probleem ligt, zoals vaak bij de ruiter zelf. Laat je de fysio komen, paardje lekker los, maar jij rijdt weer vrolijk verder waar je gebleven was, dus het probleem is nog steeds niet opgelost of alleen maar erger geworden. Je zou idd wel wat Mahitri zegt de fysio kunnen laten komen, maar daarna moet je het zelf wel rijtechnisch oplossen.
De spieren aan de linkerkant zijn korter dan aan de rechter, jij moet ervoor gaan zorgen dat ze evenlang worden. Door veel schoudervoor rechts te doen, rek je de linkerspieren op, hierbij moet je wel zorgen dat je paard over de rug en ontspannen blijft lopen.
Rijd van bv. een uur 2/3 op rechts en 1/3 op links. Zorg ervoor dat je altijd contact houdt op links, niet onderbreken. Met rechts kun je hem dan losser maken, buig je paard op de linkervolte bijvoorbeeld eens naar rechts en ontspan je rechterhand als je paard nageeft.
Dit zijn slechts een paar oefeningetjes die je zouden kunnen helpen, maar het belangrijkste is denk ik dat je dit probleem wel met goede begeleiding oplost.