hey...
ik heb een paar topics gezocht waar ik misschien tips uit kan halen...
kijk:
wij hebben een nieuw paardje (L'espoir). Nu ben ik rond juni maanden geleden van haar af gevallen. (we hebben haar sinds februari).
Dat ging zo:`
we gingen de B proef oefenen (in mijn les) en ik reed achteraan, ik had geen zin om vooraan te dringen, dus ik liep gewoon achteraan te kijken hoe iedereen het deed
maar in de galop werd me paardje ineens ietsje druk, maar het lukte me, ik heb haar energie geprobeert in de stelling en buiging te steken. maar toen meosten we 'A-F-B overgang arbeidsdraf' en toen struikelde het paard van het meisje voor me. Met z'n voorbenen op de grond en z'n rechterachterbeen tegen het schot.
En daar schok l'es van.
Ze bokt 3x.
De eerste keer kon ik prima uitzitten, ik vond het wel grappig, ik was harstikke trots (natuurlijk...)
De tweede keer verloor ik mijn rechterbeugel en werden mijn teugels losser, toen zag ik ook ineens l'es d'r hoofd naar boven en beneden gaan en zag ik iedereen om me heen stappen en naar me kijken
De derde keer bokte ze en schoot ze tegelijk door naar links, met een beugel heb je daar dan weinig aan, dus ik zag ineens de zijkant van haar hals voor me, toen ineens de benen en toen ineens bewoog ik niet meer, ik deed me ogen open (had ze blijkbaar dicht gedaan) en zag me arm en allemaal houtsnippers, ik denk sjit, zometeen staat l'es op me en ik ging staan maar ik voelde vreselijk veel pijn in mijn stuitje mijn lerares kwam naar me toe: 'gaat het?' ik zei (best koppig) nee! maar ik wou naar l'espoir gaan, die met haar teugels over haar hoofd aan het draven was (en dat vond ik eng, zometeen stapte ze d'r in) maar mijn lerares vond dat ik even op het krukje in de hoek van de bak moest gaan zitten. De groep had l'es namelijk al ingesloten. Dus ik strompel daarheen, maar toen ik ging zitten deed het nog meer pijn
mijn ouders kwamen, en namen L'es van van mijn lerares over en ze vonden dat ik nog even op l'es moest stappen (wat logisch is, paardrijden is net fietsen, als je er niet gelijk op gaat, ga je d'r nooit meer op) dus ik probeerde (in de andere bak) erop te komen, maar ik kreeg me voet niet hoger dan 20 cm en mijn pa tilde mij erop, maar ik duwde l'es weg (hij wou me eignlijk (per ongeluk, omdat ik mijn poot stijf hield) zowat op haar kont zetten) maar toen tilde hij me goed op en zat ik weer, oei! het leek wel alsof me stuitje uit elkaar werd gerukt! Ik stappen, maar elke stap pas deed pijn, ik leude op mijn armen op het zadel. maja.. ik eraf getild (door pa weer) en mijn pa heeft nog een tijdje gereden, 4 minuten
toen naar huis en een uur onder de douce gestaan
(dit stukje had ik ff van hyves af gehaalt, dat ik in juni typte, vandaar dat ik het nog zo duidelijk heb beschreven)
nu ben ik laatst met een man naar buiten gegaan, in het bos, hij helpt me.. dat ik het minder eng vind.
het gaat bijna altijd goed, op 1x na: (gelukkig zat hij op lespoir)
er kwamen een stuk of 40 honden, en 30 paarden.. ohjee, de sint hebertus jacht!!! ik op murphy, ging heel goed, lespoir dribbelen, later de auto's we stapten erlangs, en lespoir schok en weer bokte ze... weer heel hoog (bijj mij kwam ze toen tot het schot).
Nu:
ben ik nog steeds bang als ze schikt, ik denk gelijk aan die bewuste zaterdag..
ik denk te veel na
gister
had ik les, priveles, het ging zooo slecht, het was koud en donker en ze was fris, mijn les ging vreselijk!! we stookten elkaar helemaal op (paard en ik), ik moest heel veel galoperen (paard doet nooit iets, braafste paard van de wereld, maar 2x in de hele periode dat ze bij ons is gebokt, en alleen om hele ernstige reden)
het ging goed.. maar 1x schok ze van voeren, ze deed 2 passen vooruit, ja het klinkt heel dom
maar ik zat gelijk weer naar voren, en de rest van mijn les was weer verpest
vandaag
heb ik voor mezelf gereden, met een hele hoop andere in de bak, 2 keer ervandoor gegaan, wéér omdat we elkaar flink op zaten te fokken
WAT kan ik hieraan doen?? ik wil het echt graag durfen..
xx
ps. http://www.evy.nl zie je iets over haar